آرازآذربايجان گزارش مي دهد

قیمت بلیط والیبال ارومیه با اعتراض هواداران ثابت ماند

قیمت بلیط والیبال ارومیه با اعتراض هواداران ثابت ماند

نوشین احسانی
گروه گزارش:به گزارش آراز آذربایجان، در آستانه آغاز بازیهای لیگ والیبال باشگاه شهرداری ارومیه در اقدامی غیر منتظره و عجیب بهای بلیط ورود به ورزشگاه والیبال را با افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی، ده هزار تومان اعلام کرد که این امر موجب تعجب و نارضایتی تماشاگران و حتی مسئولان ارومیه شد.
این افزایش در حالی بود که باشگاه شهرداری ارومیه متعلق به مردم است و شهرداری ارومیه به عنوان یک نهاد دولتی مردمی هزینه‌های این باشگاه را پرداخت می‌کند. اقدام عجیب باشگاه شهرداری ارومیه موجب ناراحتی هوادارانی شد که سرمایه اصلی والیبال ارومیه محسوب می‌شوند و همیشه در سرما و گرما همراه و یاور تیم ارومیه بوده و هستند و همواره بهانه اصلی تشکیل تیم شهرداری با هزینه‌های هنگفت خواست و رضایتمندی آنها اعلام شده که در واقع اقدام به این حد افزایش با حرفهای قبلی مسئولان شهرداری متناقض است.
در این میان آنچه خودنمایی می‌کند و باعث ناراحتی هواداران شده است بی‌توجهی به تماشاگرانی می‌باشد که عاشقانه والیبال را دوست دارند.
بسیاری از تیم‌های والیبالی که در ارومیه مقابل تیم این شهر به میدان رفته‌اند اذعان دارند که هواداران پرشور ارومیه یکی از امتیازات ویژه ارومیه محسوب می‌شود و بازی در مقابل چنین تماشاگرانی که با جان و دل از تیمشان حمایت می‌کنند بسیار سخت است.
* در آمد بلیط در مقابل هزینه‌های شهرداری ناچیز است
شورای اسلامی شهر ارومیه پس از اعلام افزایش قیمت بلیط در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورا تشکیل شد با این افزایش مخالفت کرد.
رسول اصغرزاده رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تصمیم به افزایش بهای بلیط در جلسه هیئت مدیره باشگاه شهرداری ارومیه اتخاذ شده است.
وی افزود: با توجه به منع قانونی که برای عضویت اعضای شورا در هیئت مدیره باشگاه وجود دارد، هیچ یک از اعضای شورا در جلسه تصمیم‌گیری حضور نداشتند و تاییدی از سوی افراد شورای شهر و شهردار برای این تصمیم صورت نگرفته است.
اصغرزاده گفت: با توجه به اعلام این موضوع در جلسه ای که شامگاه دوشنبه با حضور اعضای شورا اسلامی شهر ارومیه برگزار شد، بهای بلیط بازی روز چهارشنبه شهرداری ارومیه و بانک سرمایه سه هزار تومان تصویب و به باشگاه ابلاغ شد.
رییس شورای اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به مدت زمان کمی که تا بازی با بانک سرمایه باقی مانده مبلغ تعیین شده برای بهای بلیط دیدار اول ارومیه اعلام شده است و اعضای شورای شهر و شهردار با حضور هیئت مدیره باشگاه در خصوص بهای بلیط دیدارهای بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.
وی اذعان کرد: در جلسه‌ای که برای سایر دیدارها برگزار خواهد شد از باشگاه در باره دلایل این افزایش سوال می‌شود و اگر این دلایل و توضیحات قانع کننده نباشد قیمت به همان سه‌هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد.
اصغرزاده تصریح کرد: درآمدی که از فروش بلیط حاصل می‌شود در قبال هزینه‌های شهرداری بسیار ناچیز است در صورتی که مبلغ ده هزار تومان برای هر بازی به ازای یک نفر قابل قبول به نظر نمی‌رسد.
* به دنبال سودجویی از والیبال نیستیم
محمدرضا علیزاده امامزاده دیگر اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه که به عنوان نماینده شورا در باشگاه حضور دارد ضمن اظهار تعجب از این افزایش ناگهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: افزایش بلیط برای بازی اول منتفی است و تماشاگران همان مبلغ سه هزار تومان را پرداخت خواهند کرد.وی افزود مردم ارومیه والیبال را عاشقانه دوست دارند و ما نیز به عنوان اعضای شورای شهر به دنبال سودجویی از والیبال نیستیم چون در قبال ایجاد نشاط بین مردم مسئولیت داریم.
علیزاده امامزاده گفت: اعضای شورای شهر به طور کلی مخالف افزایش بهای بلیط هستند و حتی شهردار ارومیه نیز قیمت بلیط را سه هزار تومان اعلام کرده بودند و شورای شهر تمام تلاش خود را می‌کنند تا قیمت سال قبل افزایش پیدا نکند.
نماینده شورای شهر در باشگاه شهرداری ارومیه ادامه داد: تماشاگران سرمایه اصلی والیبال ارومیه هستند و هدف ما رضایتمندی هوادارانی است که از والیبال حمایت می‌کنند.
* افزایش قیمت بلیط معقولانه صورت نگرفته است
هیئت والیبال نیز مخالفت خود را با افزایش بهای بلیط اعلام کرده است. کریم فروزان رئیس هیئت والیبال آذربایجان‌غربی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: بهای بلیط والیبال سال گذشته در همه جای کشور پنج هزار تومان بود اما ارومیه در یک اقدام تشویقی برای هواداران این مبلغ را به سه هزار تومان کاهش داد.
وی افزود: این در حالی است که امسال به صورت ناگهانی قیمت بلیط از سه هزار به ده هزار تومان افزایش یافت و این امر موجب تعجب و اعتراض هوادارانی شد که همیشه برای حمایت از تیمشان در ورزشگاه حضور داشته‌اند.فروزان گفت: اکثر افرادی که برای تماشای والیبال در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند جوانان و قشر کم درآمد هستند که این قیمت بلیط برای این افراد بهای بالایی است و قطعا این افزایش قیمت باعث کاهش تعداد تماشاگران علاقمن به والیبال خواهد شد.
رئیس هیئت والیبال آذربایجان‌غربی ادامه داد: هرچند هیئت والیبال به عنوان یک ناظر در مسابقات حضور دارد اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قیمت بلیط افزایش پیدا نکند یا حداقل قیمت‌ها به صورت معقول افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: ارومیه به واسطه تماشاگرانی که دارد از سوی فدراسیون جهانی والیبال به عنوان شهر عشاق والیبال جهان معرفی شده است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا از چنین سرمایه‌ای حفاظت کنیم. با توجه به مصوبه فوری شورای اسلامی شهر ارومیه قیمت بلیط در بازی اول ارومیه که عصر فردا برگزار می‌شود به سه هزار تومان کاهش یافته است.
احد یوسفی مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه نیز در گفت‌و‌گویی کوتاه با خبرنگار فارس اظهار داشت: این مصوبه فقط برای بازی اول با نظر شهردار ارومیه و اعضای شورای شهر صورت گرفته است و برای بازی‌های دیگر در جلسه جداگانه این موضوع بررسی و اقدام‌های بعدی صورت می‌گیرد.
علاقه وصف ناپذیر مردم ارومیه به والیبال تا حدی است که در تمامی دیدارهای خانگی تیم والیبال ارومیه ظرفیت سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه پر شده و بیش از دو هزار نفر نیز با وجود در دست داشتن بلیط، پشت درهای بسته می مانند و ناچار به بازگشت به خانه های خود و تماشای مسابقه از طریق تلویزیون می شوند.
هواداران ارومیه ای از ۵۰ سال گذشته تاکنون همواره نقشی پررنگ و تاثیرگذار در کسب پیروزی های خانگی تیم والیبال داشته و دارند و بی دلیل نیست که فدراسیون جهانی والیبال لقب شهر عشاق والیبال را به مردم این شهر داده است.
هوادارانی که حتی در چهارشنبه آخر سال به عشق قهرمانی تیمشان کیلومترها راه پیمودند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و علیرغم نایب قهرمانی تیمشان از حمایت این تیم دست نکشیدند، مستحق بهترین شرایط برای حضور در سالن هستند.
سالنی که متعلق به هواداران می‌باشد و تیمی که با پول مردم تشکیل شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


6 − = پنج