حس می‌کنم دوباره جوان شده‌ام‌

حس می‌کنم دوباره جوان شده‌ام‌

نوشین احسانی
‌گروه گزارش :پاسور ایتالیایی تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: می‌‌خواهم موفقیت‌هایی که در ایتالیا و روسیه به آن رسیده‌ام را در ارومیه تکرار کنم.
والریو ورمیگلیو پاسور ۳۹ ساله ایتالیایی پس از جدایی سعید معروف با صلاحدید کادر فنی به تیم شهرداری ارومیه پیوست و در بازی اخیر مقابل بانک کشاورزی از ست سوم به میدان رفت و با توجه به مدت کم حضورش در تیم بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت.
ورمیگلیو که تا سال ۲۰۱۲ پاسور اول تیم ملی ایتالیا بود، در لیگ‌های برتر دنیا حضور پرفروغی داشته و در چندین دوره عنوان بهترین پاسور اروپا را نصیب خود کرده است.
والریو به قول خود دوره جدیدی از والیبال خود را آغاز کرده و هدفش کمک به تیم شهرداری ارومیه برای رسیدن به قهرمانی است؛ در این خصوص و چگونگی آمدن وی به ایران گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم که می‌خوانید:
*چه شد که والیبال ایران را برای ادامه بازی انتخاب کردید؟
می‌دانستم که والیبال ایران بسیار خوب است و لیگ ایران در سطح بالایی قرار دارد. در حال حاضر سطح والیبال ایتالیا خوب نیست و لیگ این کشور با افت مواجه شده است. من دوست داشتم در خارج از ایتالیا زندگی کنم و والیبالم را ادامه دهم و به همین خاطر و به علت شناختم از والیبال ایران به این کشور آمدم.
*چطور شد که به تیم شهرداری ارومیه پیوستید؟
در همان ابتدا که پیشنهاد از طرف تیم شهرداری ارومیه مطرح شد، شرایط تیم را بررسی کردم؛ می‌دانستم که ارومیه تیمی است که برای قهرمانی بسته شده و هدفش کسب مقام اول لیگ برتر والیبال است. این هدف برای من مهم بود و همین امر باعث شد که به شهرداری ارومیه بیایم.
*در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های ایتالیایی قبل از آمدن به ایران اظهار داشتید که آمدن به ایران یک دگرگونی در زندگی من محسوب می‌شود، منظور از این دگرگونی چه بود؟
آمدن به ایران یک تحول در زندگی ورزشی من است و گویا دوباره جوان شده‌ام. مانند زمانی که در اوج والیبالم به لیگ روسیه رفتم. این نقل و انتقال می‌تواند در والیبال من بسیار پر اهمیت باشد و می‌خواهم نهایت استفاده را از فرصت پیش آمده داشته باشم.
*شرایط شما در زمانی که در ایتالیا و روسیه بودید چگونه بود و آیا توانستید به خواسته‌های خود برسید؟
سال‌های زیادی در ایتالیا به میدان رفته‌ام و والیبال بازی کرده‌ام و چندین بار قهرمانی لیگ برتر ایتالیا را در کارنامه دارم. من در ایتالیا به اوج خواسته‌هایم رسیده‌ام. همانگونه که در روسیه توانسته‌ام در بهترین تیم‌ها بازی و مقام قهرمانی را کسب کنم. اوج آرزوی یک والیبالیست قهرمانی اروپا است که من به این مهم نیز دست یافته‌ام.
*شما در ارومیه به جای بهترین پاسور جهان بازی خواهید کرد در این مورد چه نظری دارید؟
سعید معروف بازیکن شناخته شده‌ای است و از بهترین بازیکنان جهان محسوب می‌شود؛ هدف تیم شهرداری ارومیه قهرمانی است و من نیز برای کمک به همین امر به این تیم اضافه شده‌ام. می‌خواهم موفقیت‌هایی که در ایتالیا و روسیه به آن رسیده‌ام را در ارومیه تکرار کنم.
*از چه طریق با ارومیه و تیم شهرداری ارومیه آشنا شدید و اطلاعاتی در این خصوص به دست آوردید؟
سعید معروف با مدیر برنامه‌های من صحبت‌هایی داشت و گفته بود که ارومیه والیبال بسیار خوبی دارد و تیم شهرداری ارومیه با هدف قهرمانی در لیگ حضور یافته است.
*پس از حضور در ارومیه و دیدن شهر و تیم شهرداری ارومیه این شهر و تیمش را چطور ارزیابی کردید؟
طبق شنیده‌های قبلی‌ام ارومیه والیبال بسیار خوبی دارد و مردمی که به والیبال علاقه‌مندند. اینجا شهر زیبایی است فقط مشکل فاصله این شهر از شهرهای دیگر است که البته این امر برای من مهم نیست.
*چه مواردی برای حضورتان در یک تیم اهمیت داشت و شهرداری ارومیه این شرایط را دارا بود؟
برایم اهمیت داشت که باشگاه شهرداری ارومیه باشگاه بزرگی است و مربیان تراز اولی در این جا مشغول به کار هستند. این عوامل و داشتن هدف قهرمانی و مردم والیبال‌دوست ارومیه که طبق آنچه دیده‌ام علاقه زیادی به این رشته ورزشی دارند سبب شد که ارومیه را برای ادامه والیبالم انتخاب کنم.
*قبل از آمدن به ایران چه ذهنیتی در مورد این کشور داشتید و چیزی که مشاهده کردید چقدر منطبق با ذهنیتتان بود؟
بر خلاف ذهنیتم که با توجه به شنیده‌هایم صورت گرفته بود ایران کشور بسیار خوبی است و والیبال در این کشور در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.
مردم بسیار خوب و مهمان‌نوازی دارد. از ایران بد شنیده بودم اما پس از آمدن متوجه شدم که شنیده‌هایم کاملا اشتباه بوده است و البته ایران غذاهای خیلی خوبی نیز دارد.
*شما یک بازی از ست سوم در ترکیب تیم شهرداری ارومیه به میدان رفتید، بازی را چگونه دیدید؟
تمام تیم‌ها در مقابل تیم ارومیه تلاش می‌کنند و با تمام قوا در زمین حاضر شوند و برای برد به میدان می‌آیند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین والیبالشان را به نمایش بگذارند چون شهرداری ارومیه را تیمی قدرتمند می‌دانند که شخصیت قهرمانی دارد.
*و چه شد که نتیجه را به نوین کشاورز واگذار کردید؟
بازی مقابل نوین کشاورز بدشانسی گریبان‌گیر تیم ارومیه شد. پوریا فیاضی قبل از بازی مصدوم شد و میلاد عبادی‌پور در حین بازی با آسیب‌دیدگی مواجه شد و عملا ما دو دریافت‌کننده اصلی تیم را در ترکیب نداشتیم. هر چند گمان نمی‌کردیم که تیم نوین کشاورز نیز به این خوبی والیبال بازی کند در واقع بازی آن‌ها دور از ذهنیت ما بود و همین امر موجب شد بازی را واگذار کنیم.
*این اولین باخت تیم شهرداری ارومیه در فصل جاری بود، پس از آن چه شرایطی برای بازی‌های بعدی خواهید داشت؟
مهم است که در تمرینات با صددرصد توان ظاهر شویم و برنامه‌های بازی را به اجرا بگذاریم ولی مهم‌تر این است واقعا برد می‌خواهیم و هدف ما کسب موفقیت‌های زیاد است. امیدوارم که از این پس نیز نتایج خوبی کسب کنیم.
*درآمد ۲۲۰۰ میلیارد ریالی حاصل از صنعت گردشگری در استان
گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سالانه بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد در حوزه صنعت گردشگری ایجاد می شود.
جلیل جباری افزود: هر گردشگر خارجی به صورت میانگین ۸۰ دلار و هر گردشگر داخلی نیز یک میلیون ریال به ازای هر روز اقامت در مقصد هدف گردشگری هزینه می کنند.
وی با تاکید بر اینکه رونق صنعت گردشگری در آذربایجان غربی با فعالیت بخش خصوصی به ویژه در مناطق روستایی امکان پذیر است، اضافه کرد: در راستای توسعه روستاهای گردشگری به منظور حمایت مالی و بانکی از طرح های بخش خصوصی افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارند از طریق دفتر توسعه روستایی استانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: روستاهایی که دارای جاذبه های گردشگری هستند، در اولویت خواهند بود و این تسهیلات برای ساخت اقامتگاه های روستایی گردشگری، ایجاد کارگاههای صنایع دستی و صنایعی که مستعد بوده و یا در حیطه میراث فرهنگی قرار دارند، پرداخت می شود. وی ادامه داد: برای این امر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های میراث فرهنگی در نظرگرفته شده که با جذب این اعتبار برای ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از وجود و شناسایی ۴۸ روستای گردشگری در این استان خبرداد و افزود: این روستاها به علت دارا بودن جاذبه های طبیعی و گردشگری در اولویت تسهیلات قرار می گیرند.
آذربایجان غربی به دلیل داشتن مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و همچنین شاخصه های درمانی قابل توجه مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و کشورهای همسایه است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = پانزده