سعید معروف هفتمین بازیکن پردرآمد والیبال دنیا

سعید معروف هفتمین بازیکن پردرآمد والیبال دنیا

حیدری مرنگلو
گروه گزارش: جلای وطن بعد از سالها درد غربت کشیدن دوباره سعید را از هوادران و شهر عشاق والیبال دور کرد تا معروف والیبال ایران با سنگین ترین قرارداد تاریخ ورزش ایران به سیبری برود.بالاخره معروف با زنیت قرارداد نهایی را امضا کرد تا رسانه های روسی با تایید این اتقال یک میلیون یورویی پرونده “فتنه میلیاردی معروف” را ببندند.
*بهترین پاسور دنیا گمنام می ماند
وقتی سال ۲۰۰۷ ودر خردادماه ۱۳۸۷ سعید معروف در مسابقات انتخابی المپیک عنوان بهترین پاسور جهان را کسب کرد والیبال ایران حتی یک قهرمانی در آسیا نداشت و تازه از سال ۲۰۰۸ موتور قهرمانی ایران در آسیا با قهرمانی در رقابت های جام AVC کاپ شروع شد.
حتی سال ۲۰۰۷ المپیک پکن بدون حضور ایران معنایی نداشت و معروف و یاران در حسرت المپیک ماندند.بدین ترتیب بهترین پاسور جهان در آتش گمنامی والیبال ایران در عرصه های بین المللی سوخت و نتوانست با حضور در لیگ های جهانی و رقابت های معتبر بین المللی شایستگی هایش را به اثبات برساند. اما سرنوشت خواب دیگری برای معروف دیده بود.
*بالاترین قراردادهای لیگ را سعید می بندد
سعید در این سالها هم بالاترین قرارداد لیگ برتر را می بست و بهترین بازی ها را در لیگ ارائه می داد و هم در تیم ملی بی رقیب بود چرا که امثال حمید سوسن آبادی، امیرحسینی، علیرضا بهبودی در پشت درهای تیم ملی مانده بودند زیرا معروف و مهدوی به خوبی از پس تغذیه مهاجمان تیم ملی برمی آمدند.سعید با تیم سایپا در لیگ حضور می یافت و تیم های ارومیه در عطش قرارداد با بهترین پاسور ایران و آسیا می سوختند. در این سالها تیم های فولاد ارومیه، پگاه و هیات والیبال ارومیه محل رفت و آمد پاسورهای مختلفی همچون امیر حسینی، مهدی مهدوی و … بود ولی سعید معروف برای پیوستن به تیم شهرش ناز می کرد.
*معروف به مهد والیبال آسیا آمد!
پس از کش و قوس های فراوان بالاخره سعید پس از یک دهه حضور در تیم های پایتخت نشین و متمول به زادگاه خود برگشت و در فصل ۹۱ – ۹۲ به تیم شهرداری ارومیه پیوست اما شهرداری به دلیل بدشانسی از حضور در پلی آف لیگ برتر بازماند تا سعید پس از یک فصل ناموفق در تیم شهرش راهی ورامین و تیم متین شود.در این سال ارومیه ستارگانی همچون علیرضا نادی، احسن الله شیرکوند و محمد محمدکاظم را در ترکیب خود داشت ولی ره به جایی نبرد.
*خداحافظ تیم ملی!
وقتی پیرمرد آرژانتینی به ایران آمد تا بعد از معدنی سکان هدایت تیم ملی والیبال ایران را برعهده بگیرد بلافاصله نزدیک ۵۰نفر را به اردوی تیم ملی فراخواند تا همه آنها را محک بزند. غربالگری تیم ملی تمام شد و امیرحسینی و سعید معروف به همراه سایر ملی پوشان به اردوی ایتالیا رفتند تا قبل از مسابقات انتخابی لیگ جهانی محک بخورند اما وقتی به تشخیص ولاسکو سعید در نیمکت امیر نشست به مذاق آقای خاص خوش نیامد و بلافاصله بعد از بازگشت از اردوی ایتالیا سعید عطای تیم ملی را به لقایش بخشید.
برخی اختلافات وی با امیرحسینی دیگر پاسور دعوت شده به تیم ملی را علت اصلی خداحافظی وی دانستند که رئیس فدراسیون والیبال با تایید تلویحی این فرضیه گفت: “سعید معروف یکی از سرمایه های ورزش والیبال ایران است که در آسیا نیز همتا ندارد. خروج وی از ترکیب تیم ملی به خواست خودش و موقتی است و در آینده به این تیم باز خواهد گشت. سعید با شناختی که از روحیه خود دارد به دلیل اینکه نمی تواند تیم ملی را به عنوان پاسور دوم همراهی کند، از عضویت در تیم ملی انصراف داده است.”این اظهارات داورزنی را بعدها سعید معروف در محافل خودمانی تایید کرد.
بعد از خداحافظی امیر حسینی کهنسال از تیم ملی در پایان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۱ ژاپن خولیو ولاسکو بار دیگر دست کمک خود را بسوی پاسور خلاق ارومیه ای دراز کرد و معروف بار دیگر به عنوان پاسور اول به تیم ملی برگشت.
*اول فصل: ارومیه سلام / نیم فصل: خداحافظ ارومیه
بالاخره پس از سالها غربت سعید با قراردادی نزدیک به ۱۵میلیارد ریال به شهرداری ارومیه پیوست که در نوع خود رقم بسیار بالایی است اما زیاد طول نکشید که رقم بالای پیشنهادی روس ها در نیم فصل سعید والیبال ایران را غوا کرد. یک میلیون یورو رقم کمی برای سه ماه حضور در یک تیم ورزشی نیست و سعید ترجیح داد به زنیت کازان برود.
از سعید برای گرفتن رضایت نامه اصرار و از شخص حضرت پور و یوسفی انکار تا اینکه معروف بالاخره رضایت نامه اش را از باشگاه شهرداری تحویل گرفت اما قول داد پای یک پاسور بین المللی را به ارومیه بکشاند!بعد از خبرهای متعددی که زمزمه انتقال بهترین پاسور جهان به تیم زنیت کازان شنیده می شد مت اندرسون ستاره تیم ملی والیبال آمریکا نیز که در حال فسخ قرارداد با این باشگاه روسی بدلیل افسردگی بود به یکباره تغییر موضع داد و سودای خداحافظی از والیبال را از سر به دور کرد تا در کنار معروف و ستاره های تیم ملی روسیه در زنیت در سه جبهه لیگ روسیه، جام حذفی و باشگاههای اروپا بجنگند.با این قرارداد سنگینی که معروف با زنیت کازان بست وی هفتمین بازیکن پردرآمد والیبال دنیا در سال ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵ شناخته شد تا ۶۰۰۰هوادار شهرعشاق والیبال برای هنرنمایی دوباره معروف در ورزشگاه الغدیر ارومیه لحظه شماری کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


5 + = چهارده