سرعتي زن تيم واليبال شهرداري اروميه:

تیم والیبال شهرداری ارومیه امسال بدون حاشیه بود

تیم والیبال شهرداری ارومیه امسال بدون حاشیه بود

نوشین احسانی
گروه گفتگو :سرعتی زن تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: تیم امسال بدون حاشیه بود.به گزارش آرازآذربایجان، جواد محمدی‌نژاد دوم فروردین سال ۶۴ در ارومیه متولد و از همان نوجوانی به والیبال علاقه‌مند شد. محمدی‌نژاد سال‌ها در تیم ملی والیبال حضور داشته است و بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته است.وی که سال قبل در آخرین لحظات نقل و انتقالات از تیم پیکان به تیم شهرداری ارومیه پیوست با اینکه از لحاظ سابقه بازی‌ در تیم ملی و تیم‌های طراز اول والیبال کشور جزو بازیکنانی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد با اینکه به جز در یک یا دو بازی در زمین حاضر نشد برای جلوگیری از حاشیه هیچ اعتراضی نکرد و همیشه موفقیت تیم برایش ارجحیت داشت.محمدی‌نژاد بازیکن آرام تیم شهرداری ارومیه که در بازی برگشت مقابل میزان یکی از عوامل برد ارومیه به شمار می‌رود بارها مورد کم‌لطفی قرار گرفته است.وی که از بازیکنان بومی آذربایجان‌غربی است در بازی فینال بنا به صلاح‌دید کادر فنی فرصت ورود به زمین را پیدا نکرد و پس از مدت‌ها که از حضور جواد محمدی‌نژاد در ارومیه می‌گذرد گفت‌وگویی با وی صورت گرفته که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:
* چطور به والیبال علاقمند شدید و از چه سنی والیبال را شروع کردید؟
من نیز مانند اکثر نوجوانان ارومیه‌ای به والیبال علاقه داشتم و چون از همان ابتدا فیزیک مناسبی برای والیبال داشتم به سمت این ورزش کشیده شدم؛ در آن زمان ابراهیم قادر، مربی قدیمی ارومیه همسایه ما بود و وقتی علاقه مرا به والیبال دید مرا به کانون والیبال معرفی کرد و در واقع من در ۱۶ سالگی والیبال را به صورت رسمی آغاز کردم.
* اولین دوره‌ در کدام‌یک از مسابقات حضور داشتید؟
همان سال در قالب تیم منتخب استان برای مسابقات کشوری که در قزوین برگزار می‌شد انتخاب شدم و در همان سال توسط ایوان بوگانیکف که سرمربی تیم ملی نوجوانان بود برای تیم ملی انتخاب و در قالب تیم ملی توانستیم مدال نقره بازیهای آسیایی را کسب کنیم.
* چه سالی اولین قرارداد باشگاهی‌تان را و با چه تیمی امضا کردید؟
در سال ۸۲ به عنوان سهمیه جوانان با تیم صنام قرارداد بستم؛ آن زمان تیم صنام بسیار تیم قدرتمندی بود و بازیکنان خوبی در آن تیم حضور داشتند که توانستیم در آن سال قهرمان ایران شویم.
* آیا در آن سال دوباره به تیم ملی دعوت شدید؟
پس از مسابقات سوپر لیگ والیبال در سال ۸۲ زمانی که ۱۸ سال داشتم به تیم ملی جوانان دعوت شدم. در آن زمان ست کوویچ سرمربی بود و توانستیم در آسیا مقام دوم را کسب کنیم و به مسابقات جهانی اعزام شویم؛ در مسابقات جهانی با بدشانسی بازی را سه بر دو به برزیل واگذار کردیم و در جهان پنجم شدیم.
* چه زمانی به ارومیه برگشتید؟
سال ۸۳ به تیم سایپا ملحق و با این تیم در کشور پنجم شدیم. سال ۸۴ که ارومیه دو تیم والیبال در لیگ برتر داشت به تیم آذر پیام ارومیه پیوستم. در آن سال ارومیه دو تیم قدرتمند در لیگ داشت که توانستند مقام سوم و چهارم لیگ را از آن خود کنند.سال ۸۵ و ۸۶ را نیز با تیم پگاه ارومیه در مسابقات سوپر لیگ کشور حضور داشتم و در سال ۸۷ بعد از منحل شدن تیم پگاه به تیم فولاد ارومیه پیوستم و پس از آن در سال ۸۸ با تیم هیئت والیبال ارومیه قرارداد بستم.
* پنج سال متوالی در ارومیه حضور داشتید، پس از آن به چه تیمی پیوستید؟
در سال ۸۹ به تیم سایپا ملحق شدم که توانستیم در لیگ برتر مقام دوم را کسب و سال ۹۰ با تیم گیتی پسند اصفهان قرارداد بستم که در لیگ پنجم شدیم.سال ۹۱ و ۹۲ به تیم پیکان تهران پیوستم؛ سال ۹۳ و پس از چهار سال دوری از ارومیه به تیم شهرداری اضافه شدم که متاسفانه رتبه دوم را از آن خود کردیم.
* شما سالهای زیادی را در تیم ملی حضور داشتید، به چه افتخاراتی نایل آمدید؟
در سال ۸۴ به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و در سال ۸۵ زمانی که گائیچ سرمربی تیم ملی بود رتبه پنجم آسیا را به دست آوردیم؛ در سال ۸۸ در مسابقات AVCکاپ که ارومیه میزبانی آن را برعهده داشت و مرحوم حسین معدنی سرمربی‌ تیم ملی بود توانستیم مقام اول آسیا را به‌دست آوریم. در سال ۹۰ با سرمربی‌گری ولاسکو در جام ملت‌های آسیا مقام اول را به دست آوردیم.
* امسال شرایط تیم ارومیه چطور بود؟
تیم شهرداری ارومیه امسال شرایط بسیار خوبی داشت و به یک ساختار خوب حرفه‌ای دست پیدا کرده بود. امکانات خوب و تمرینات منظم از برنامه‌های امسال باشگاه بود. در واقع امسال باشگاه شخصیت حرفه‌ای داشت و در واقع شخصیت قهرمان شدن داشت و به فینال رسیدن تیم ارومیه موید همین امر است.
* در مورد تماشاگران ارومیه چه حرفی دارید؟
بدون تعارف می‌گویم ارومیه بهترین تماشاگران والیبال را دارد. تماشاگرانی که هیچ وقت تیم را تنها نگذاشتند و همیشه حامی آن بودند؛ حتی در بازی فینال چند صد کیلومتر راه پیمودند و برای تشویق تیم ارومیه در چهارشنبه آخر سال به تهران آمدند که متاسفانه آن اتفاقات رخ داد.ای کاش می توانستیم با قهرمانی حمایت و زحمات آنها را جبران کنیم.
* و اما حرف آخر …
از شهردار ارومیه که در این چند سال از ورزش ارومیه و خصوصا والیبال حمایت کرد، مدیرعامل باشگاه شهرداری و البته تمام هواداران پرشور ارومیه که در همه حال از تیم حمایت کرده‌اند تشکر می‌کنم.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


سه × 8 =