دوست دارم در ارومیه والیبال خود را ادامه دهم

دوست دارم در ارومیه والیبال خود را ادامه دهم

نوشین احسانی
گروه گفتگو:بازیکن ارومیه‌ای تیم والیبال آلومینیوم المهدی هرمزگان گفت: سعید معروف بهترین مشاور من است، دوست دارم در ارومیه والیبال خود را ادامه دهم.
به گزارش آرازآذربایجان معین رحیمی بازیکن سرعتی‌زن ارومیه‌ای تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان در اردیبهشت سال ۶۸ در خیابان میثم ارومیه به دنیا آمد. وی در نونهالی به ورزش ووشو روی آورد و توانست تا قهرمانی استان پیش رود.
رحیمی در ۱۳ سالگی بنا به خواست پدرش رشته ورزشی خود را تغییر داد و والیبال را به عنوان ورزش اصلی خود انتخاب کرد. سرعتی‌زن ارومیه‌ای تیم هرمزگان که قرارداد دو ساله وی با این تیم به پایان رسیده است، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود و در مقاطع مختلف تیم ملی نیز حضور یافت. رحیمی نیز از بازیکنانی است که در زمان ست‌کوویچ به تیم ملی نوجوانان دعوت شد و توانست بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذارد.
رحیمی پس از تیم ملی نوجوانان به تیم ملی جوانان دعوت شد و همراه تیم به مسابقات جهانی اعزام شد.وی در چند دوره مسابقات ارتش‌های جهان نیز حاضر بوده و به مقام‌های خوبی نیز دست پیدا کرده است. رحیمی چندین سال است که خارج از ارومیه به والیبال خود ادامه می‌دهد و در تیم‌های لیگ برتری مختلفی حضور داشته که آخرین آن در فصل جاری تیم هرمزگان است که نتوانست به مرحله پلی‌آف صعود کند. رحیمی پس از اتمام بازی‌ها به زادگاه خود ارومیه برگشته که به همین دلیل گفت‌و‌گویی با وی صورت گرفته که در ادامه می‌خوانید:
* از چه سنی والیبال را آغاز کردید و چه شد به والیبال علاقةمند شدید؟
قبل از والیبال پنج سال ووشو کار کردم و حتی تا سطح قهرمانی استان نیز پیش رفتم اما به دلیل فیزیک و قد بلندم طبق خواست پدرم والیبال را انتخاب کردم. در واقع من به والیبال علاقه‌ای نداشتم و ووشو ورزش مورد علاقه من بود. حدودا ۱۳ ساله بودم که با اصرار پدرم به کانون والیبال معرفی شدم.
* زیر نظر چه کسی والیبال را شروع کردید و چه شد که در پست سرعتی‌زن مشغول بازی شدید؟
در سال ۸۱ زیر نظر آقای نعمت‌زاده والیبال را در کانون والیبال شروع و تا سال ۸۵ ادامه دادم و یکسال بعد در مسابقات آموزشگاه‌ها شرکت کردم و در همان سال به تیم ملی دانش‌آموزان دعوت شدم. در آن زمان از پست‌های والیبال اطلاع دقیقی نداشتم و با توجه به اندازه قدم طبق صلاحدید آقای نعمت‌زاده پست سرعتی را انتخاب کردم.
* شما به ووشو علاقه‌مند بودید اما به سمت والیبال کشیده شدید؛ چه شد که والیبال را ادامه دادید؟
در واقع من با اجبار پدرم والیبال را انتخاب کردم اما پس از گذشت مدتی و با دیدن محیط والیبال علاقه‌مند شدم. هرچند متوجه شدم که با توجه به فیزیکم می‌توانم در والیبال جواب بهتری بگیرم به همین علت این رشته را ادامه دادم.
* در چند سالگی به والیبال حرفه‌ای وارد شدید و به تیم باشگاهی پیوستید؟
در سال ۸۵ با دعوت آقای جهانگیر سیدعباسی به تیم جوانان آذرپیام دعوت شدم و یک سال پس از آن در زمان آقای کارگرپیشه به تیم بزرگسالان آذرپیام پیوستم و از نظر والیبالی سال خوبی را پشت سر گذاشتم.
* در چه سالی به تیم ملی نوجوانان دعوت شدید؟
در زمان ست‌کوویچ که مربی بسیار تاثیرگذاری در والیبال ایران بود و در والیبالیست شدن من نقش بسزایی داشت، به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم و یکسال پس از آن در سال ۸۶ نیز همراه تیم ملی نوجوانان به مقام قهرمانی آسیا رسیدیم و ۶ ماه بعد نیز در مسابقات جهانی مکزیک ۲۰۰۷ مقام قهرمانی را کسب کردیم.
* پس از آن به کدام تیم باشگاهی پیوستید؟
ست‌کوویچ پس از تیم ملی نوجوانان، سرمربی تیم ماهشهر شد و اکثر بازیکنان جوان و نوجوان تیم ملی را دعوت کرد و من نیز با تیم ماهشهر قرارداد بستم اما بنا به دلایلی مجبور شدم تا با تیم پگاه ارومیه قرارداد ببندم که استارت بدبیاری‌های من زده شد و در همان سال مصدوم شدم و مصدومیتم به درازا کشید.
*علت طولانی شدن مصدومیتتان چه بود؟
در آن زمان تیم پگاه ارومیه پزشک نداشت و برخی طبابت‌های سنتی و غیر اصولی باعث شد تا مصدومیت پایم شدت بیشتری بگیرد و زمان زیادی بابت بهبود صرف شود.
* بعد از تیم پگاه ارومیه از ارومیه رفتید و به تیم بیم مازندران پیوستید، چه عاملی سبب این موضوع شد و دوباره چه زمانی به تیم ارومیه برگشتید؟
پس از پگاه از طریق آقای نفرزاده که در آن زمان سرپرست تیم ملی نوجوانان بودند به تیم بیم مازندران پیوستم که تیم قدرتمندی بود و ۹ بازی اول را در سوپر لیگ بدون باخت پشت سر گذاشت و در پایان نیز توانست رتبه سوم لیگ را از آن خود کند اما سال بعد در حالی که با بیمه قرارداد داشتم تیم منحل شد و باعث شد همه برنامه‌ها به هم بخورد و به تیم ارتعاشات صنعتی بپیوندم و تا نیم فصل در این تیم بودم تا اینکه نیم‌فصل دوم به تیم هیئت والیبال ارومیه با سرمربیگری یدالله کارگرپیشه پیوستم.
* دوباره چه زمانی به تیم ملی دعوت شدید؟
در سال ۸۸ پس از حضور در هیئت والیبال ارومیه با دعوت پیمان اکبری به تیم ملی امید پیوستم اما به دلیل وضعیت نظام وظیفه نتوانستم به مسابقات خارجی اعزام شوم اما پس از آن و در سال ۹۱ مجددا به تیم ملی امید که در آن زمان ناصر شهنازی سرمربی‌گری آن را برعهده داشت، دعوت شدم.
* دو سال است که در آلومینیوم هرمزگان حضور دارید، قبل از این تیم و بعد از هیئت والیبال در کدام باشگاه حضور داشتید؟
در سال ۸۹ به تیم سایپا که تیم جوانی بود پیوستم و توانستیم مقام دوم لیگ را به دست آوریم و سال بعد به تیم بانک کشاورزی ملحق شدم و سال ۹۱ نیز در باریچ اسانس کاشان والیبال بازی کردم.
دو سال خدمت سربازی را در تیم‌های بانک کشاورزی و باریچ اسانس گذراندم و پس از به تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان ملحق شدم.
* شما همراه تیم ملی نیروهای مسلح در مسابقات بسیاری حضور داشتید، چه مقام‌هایی کسب کردید؟
علاوه بر کسب مقام قهرمانی نیروهای مسلح در ترکیه در سال ۹۲ به اردوی تیم ملی نیروهای مسلح برای اعزام به مسابقات جهانی برزیل دعوت شدم که توانستیم مقام سوم جهان را به دست آوریم که پوریا فیاضی و رضا قرا نیز از نفرات آن تیم بودند.
* چندین سال است که خارج از ارومیه والیبال بازی می‌کنید، شرایط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
شرایط من در تیم‌های دیگر خوب بوده و اکنون نیز که دو سال است در بندرعباس والیبال بازی می‌کنم سال خوبی را پشت سر گذاشته‌ام اما من دوست دارم در شهر ارومیه والیبال بازی کنم. در واقع هر کسی دوست دارد در شهر خودش بازی کند و من در تیم‌های بسیاری بازی کرده‌ام ولی ارومیه یکی از بهترین و با شعورترین تماشاگران ایران را دارد و همین امر باعث می‌شود تا هر والیبالیستی دوست داشته باشد در ارومیه والیبال خود را ادامه دهد.
* درباره رفتن سعید معروف چه نظری دارید؟
سعید معروف بهترین مشاور من چه در والیبال و چه در زندگی است و اکنون در یکی از بهترین تیم‌های جهان مانند همیشه می‌درخشد و من نیز از این بابت مانند تمام مردم ایران به وی افتخار می‌کنم و امیدوارم موفقیت‌های بیشتری را نصیب خود و ایران کند.
*و اما حرف آخر …
در آخر از تمام مربیانم چه بومی و چه غیر بومی که برای پیشرفت والیبال من زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم خصوصا از خانواده و پدر و مادرم که همیشه مرا در این راه حمایت و تشویق کرده‌اند و چندین سال دوری را تحمل نموده‌اند قدردانی می‌کنم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 8