گزارش//

صنعت آذربایجان‌غربی در مسیر توسعه

صنعت آذربایجان‌غربی در مسیر توسعه

گروه گزارش: صنعت از پیشران‌های توسعه محسوب می‌شود و رفع مشکلات این حوزه در راستای عمل به شعار سال می تواند علاوه به حمایت از تولید، در رسیدن واحدها به اهداف توسعه ای و صادراتی مثمرثمر باشد.
در آذربایجان غربی نیز با راه‌اندازی طرح یکشنبه‌های تولید، با حضور مسئولان ارشد استانی در واحدهای صنعتی و تولیدی در جهت رفع مشکلات این بخش گام‌های موثری برداشته شده است و ضمن احیای واحدهای راکد، در دهه فجر امسال واحدهای صنعتی و تولیدی زیادی کلنگ زنی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. در این راستا در روزهای پایانی از ایام الله دهه فجر در قالب تور خبری، ۶ واحد صنعتی ارومیه در حوزه تولید محور تریلر، ماشین آلات معدنی، عایق رطوبتی قیری و.. مورد بهره‌برداری رسید. واحد تولید انواع بشکه‌های فلزی مخروطی و سیلندری در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه با حضور معاون استاندار و فرماندار ارومیه به بهره‌برداری رسید.
این واحد با زیربنای ۳۳۵۰ متر مربع، سرمایه ثابت ۷۰۰ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۵۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن بشکه در سال را دارد. در این بخش تولیدی برای ۲۸ نفر در هر شیفت و ۱۰ نفردر بخش غیر تولیدی شغل ایجاد می‌شود.
همچنین ۲ واحد تولید عایق‌های رطوبتی قیری با ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر به شکل مستقیم در هر واحد در این شهرک به بهره‌برداری رسید. در ادامه فاز توسعه ماشین الات معدنی و ساخت انواع کوره‌های دوار در ناحیه صنعتی کریم آباد توسط یک شرکت دانش بنیان با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد. واحد تولیدکننده انواع محور و بوسترهای تریلر نیز از دیگر واحدهای افتتاحی در فاز توسعه‌ای واحد صنعتی در ارومیه بود. کرمی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این آیین گفت: بر اساس سیاست‌های دولت، با هدف تکمیل زنجیره تولید، واحدهای صنعتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم هر روز شاهد توسعه بیشتر صنعت در استان باشیم.
وی در ادامه افتتاح واحد تولیدی انواع محور و بوسترهای ترمز تریلر افزود: در تلاشیم با توسعه صنعت علاوه بر ارتقای شاخص‌های اقتصادی در کشور، صنعت استان را به کشورهای حاشیه معرفی کنیم. معاون استاندار با اشاره به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ادامه داد: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان تلاش می‌کنیم. وی بااشاره به پروژه‌های مهم استان، افزود: کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی سرو، کلنگ زنی سایت گلخانه‌ای هیدروپونیک خوی جزو پروژه‌های مهم استان در دهه فجر امسال است. کرمی گفت: لازمه جهش در شاخص‌های اقتصادی، توجه به صنعت و ارتقا این بخش است. همچنین غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه در حاشیه افتتاح یکی از واحدهای صنعتی، با بیان اینکه یکی از دستاورهای انقلاب خودکفایی است، افزود: گفت: مسیر انقلابی که امام راحل ترسیم کردند با رهبری داهیانه معظم له، دوران شکوفایی را دنبال می‌کند. وی تصریح کرد: انقلاب بعد از ۴۵ سال به دنیا ثابت کرد در کنار همه موانع و مشکلات می‌تواند مسیر پیشرفت را طی کند و با گذر زمان شاهد شکوفایی نظام اسلامی خواهیم بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در حاشیه افتتاح یکی از واحدهای تولیدی محور سازان از افتتاح ۱۹۶ واحد صنعتی با اشتغالزایی برای ۱۰ هزار نفر طی یک سال گذشته در استان خبر داد و گفت: ۲۱ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان پیگیری می‌شود. عبدالحمید سرتیپی با اشاره به رشد استان در حوزه معدن و صادرات نیز گفت: رشد صادرات استان نشان از اتفاقات خوب و شکوفایی اقتصادی است. به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایسنا، افتتاح ۶ واحد صنعتی در ارومیه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال برای ۲۳۰ نفر فراهم شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


× 2 = دو