معاون استاندار آذربايجان غربي:

ارتقای معیشت و ایجاد اشتغال مانع مهاجرت مرزنشینان خواهد شد

ارتقای معیشت و ایجاد اشتغال مانع مهاجرت  مرزنشینان خواهد شد

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: سیاست دولت در مناطق مرزی، علاوه بر ارتقای امنیت، حفظ جمعیت ساکن در این مناطق، فراهم کردن رفاه اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت با ایجاد فرصت های شغلی جدید در این مناطق است.
به گزارش آرازآذربایجان ، رضا حسینی در جریان بازدید از ظرفیت های سرمایه گذاری و امکانات زیرساختی منطقه زیوه ارومیه اظهارداشت: منطقه سیلوانا و بخش زیوه از مناطق بی نظیر و مستعد سرمایه گذاری در استان است که بدنبال معرفی ظرفیت های آن و تشویق سرمایه گذاران برای فعالیت در این منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه سیاست دولت در مناطق مرزی، علاوه بر ارتقای امنیت، حفظ جمعیت ساکن در این مناطق، فراهم کردن رفاه اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت با ایجاد فرصت های شغلی جدید در این مناطق است افزود: برای توسعه بخش تولید و ایجاد اشتغال تسهیلات ارزان قیمت بانکی در روستاها با شش درصد سود و در مناطق مرزی با چهار درصد پرداخت می شود.
حسینی ادامه داد: در همین راستا دولت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان سرمایه گذاری در مناطق مرزی ارائه می دهد تا از این طریق انگیزه حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان در این مناطق تقویت شود.
وی با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت های حمل و نقل کالا در مرزهای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر پنج پایانه مرزی در آذربایجان غربی ساخته شده یا در حال احداث است و تکمیل و بهره برداری از آنها می تواند به توسعه مبادلات تجاری استان و اثرگذاری اقتصادی در کشور منجر شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در ادامه از بخشداری سیلوانا، میهمانشهر زیوه، مرکز در حال ساخت خرید کالاهای مرزی، مجتمع در حال احداث نجاران، مجموعه ورزشی مروارید و چند پروژه دیگر در منطقه زیوه بازدید کرد.ز

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


7 + = یازده