معاون زیربنایی شهرداری ارومیه اعلام کر

بهره برداری از تقاطع غیر همسطح آذربایجان در نیمه دوم امسال

بهره برداری از تقاطع غیر همسطح آذربایجان در نیمه دوم امسال

آرازآذربایجان،معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه گفت: تا ۶ ماه آینده کل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان به بهره برداری می رسد.
ابراهیم صفری افزود: در حال حاضر با برنامه ریزی و زمان بندی که در نظر گرفته شده عملیات اجرایی عرشه هایB۱و B۴ باقی مانده از پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه پروژه چهار سطحه آذربایجان از ورودی های مهم ارومیه و یکی از پروژه های فاخر در توسعه شهری است، تصریح کرد: تقاطع غیر همسطح آذربایجان علاوه بر ساماندهی ورودی شهر ارومیه، عامل اصلی اتصال رینگ داخل شهری است و بجای ۱۶حرکت ترافیکی، ۲۰حرکت ترافیکی را مدیریت می کند که عملکردی فراتر از تقاطع معمولی دارد.
صفری اظهار کرد: کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح آذربایجان در سال ۹۳ انجام و قرار شد این پروژه در بازه زمانی ۱۸ ماهه به اتمام برسد اما بدلایلی این پروژه چند سالی به طول انجامیده و حداقل ۶ سال تاخیر دارد.
پی افزود: در نیمه دوم سال گذشته، بخش مهمی از کل پروژه که شامل عرشه پل B۵ به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و زیرگذر آذربایجان به طول ۵۰۰ متر، اجرای دفع آبهای سطحی به طول ۶۵۰ متر همراه با فضای سبز و روشنائی و نورپردازی، با فوریت اجرا و به بهره برداری رسید.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری ارومیه یاد آور شد: در حال حاضر پروژه تقاطع ۴ سطحه آذربایجان بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با تاکید به اینکه اگر این پروژه در زمان تعیین شده به اتمام می رسید، درمجموع ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شد، خاطر نشان کرد: کل اعتبار هزینه شده برای تقاطع غیر همسطح آذربایجان تاکنون ۶۰۰میلیارد تومان است و برای اتمام آن به ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
صفری ادامه داد: با اتمام کامل تقاطع غیر همسطح آذربایجان شاهد کاهش ترافیک در ورودی مهم شهر ارومیه و روانسازی در رینگ اصلی خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


شش × 3 =