نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي:

شهرستان خوی با احداث سدهای “الند” و “یزدکان” از تنش آبی خارج می‌شود

شهرستان خوی با احداث سدهای “الند” و “یزدکان” از تنش آبی  خارج می‌شود

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مطالعات ژئوتکنیک سد الند در حال انجام بوده و در آینده سدهای الند و یزدکان در خوی احداث خواهد شد تا شهرستان خوی از تنش آبی خارج شود.
به گزارش آراز آذربایجان، عادل نجف‌زاده ، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های برتر و پرظرفیت کشور به شمار می‌رود اظهار داشت:‌ خوی و چایپاره جزو شهرستان‌هایی هستند که به لحاظ موقعیت سرزمینی و همجواری با کشورهای خارجی از موقعیت برتر جغرافیایی برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که ارتقای زیرساخت‌های کسب و کار و اشتغال و جاده‌های مواصلاتی و مباحث گازرسانی و استفاده حداکثری از ظرفیت مرزی خوی و چایپاره و همچنین اقتصاد مولد گردشگری و کشاورزی به خاطر غفلت‌هایی که در گذشته صورت گرفته و در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: هم اکنون پروژه تعریض جاده خوی-قطور-رازی به دلیل کمبود اعتبار با کندی بسیار فاحش روبرو بود که از طریق کنسرسیوم سه بانک‌ و از ردیف مشارکت بانک‌ها در پروژه‌های عمرانی مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.
وی افزود: ۲۳ کیلومتر از جاده خوی-قطور-رازی آماده آسفالت بوده که در آینده نزدیک عملیات آسفالت این جاده انجام می‌شود و نیز پروژه ساماندهی سه راهی ایواوغلی با اخذ اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریال و با پیشرفت ۳۵ درصد نیز در حال انجام است.نجف‌زاده اظهار داشت: در طول ۱۵ ماه گذشته ۳۶ کیلومتر جاده روستایی در خوی و چایپاره آسفالت شده و ۲۰ کیلومتر نیز آماده آسفالت است و همچنین ۱۶ کیلومتر از جاده صعب العبور محور الند آسفالت شده و پل قزل‌آغل در این منطقه با پیشرفت خوبی در حال احداث است.نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مطالعات ژئوتکنیک سد الند در حال انجام بوده و در آینده سدهای الند و یزدکان در خوی احداث خواهد شد تا شهرستان خوی از تنش آبی خارج شود.
وی تاکید کرد: همچنین با پیگیری‌های مداوم برای تکمیل پایاب سد آغچای اعتبار قابل توجهی جذب شده است و هم اکنون مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در حساب منابع آب استان قرار گرفته و در آینده این شبکه تکمیل می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


4 − = دو