نماينده مردم خوي در مجلس :

کمر بازنشستگان زیر بار گرانی و سنگینی معیشت شکسته است

کمر بازنشستگان زیر بار گرانی و سنگینی معیشت شکسته است

گروه خبر: نماینده مردم خوی در مجلس گفت: ‌موضوع یکسان سازی حقوق شاغلان با بازنشستگان هم باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود. این در حالی است که کمر بازنشستگان زیر این بار گرانی و سنگینی معیشت شکسته است .
به گزارش آرازآذربایجان ، وی افزود: بخش اعظمی از نیروهای نهضتی و حق التدیسی تعیین تکلیف نشدند و بهتر است وزارت آموزش و پرورش تکلیف آنها را مشخص کرده و بعد به دنبال استخدام جدید برود.
سیدتقی کبیری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ امروز دولت و سازمان امور استخدامی اعلام کرد ۳۰ هزار نفر را به استخدام درمی‌آورد که نصف این عده مربوط به وزارت آموزرش و پرورش هستند.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: ای کاش وزارت آموزش پرورش تکلیف نهضتی‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و حق‌التدریسان را مشخص می‌کرد و سپس به دنبال جذب نیروهای جدید می‌رفت.
وی تاکید کرد: ‌وزارت آموزش و پرورش باید هر چه سریع‌تر رتبه‌بندی فرهنگیان را عملیاتی کند.
این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: موضوع یکسان سازی حقوق شاغلان با بازنشستگان هم باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود. این در حالی است که کمر بازنشستگان زیر این بی‌مهری و معیشت شکسته است. اگر این موضوع یکسان سازی اجرایی شود می‌تواند مرهمی بر دل بازنشستگان باشد./
سیدتقی کبیری همچنین اخیرا در مخالفت با طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی افزود: طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در طول ۲ سال گذشته به دفعات مطرح شده و هربار در صحن مجلس رأی نیاورده است بنابراین چه اصراری وجود دارد مجدد آن را مطرح کنیم.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصادی سال گذشته که به عنوان دلیل تفکیک این وزارتخانه عنوان شده صحیح نیست چراکه این مشکلات ریشه در ضعف مدیریتی چندنرخی شدن ارز و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی که رانت را به همراه داشته، دارد.
این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است چراکه تفکیک این وزارتخانه حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه به همراه دارد همچنین مغایر با اسناد بالادستی اعم از بند ۱۰ سیاست_های کلی نظام اداری، بند ۱۶ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه است.کبیری در پایان یادآور شد که انجمن_های صنفی فعال در حوزه کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با تصویب این طرح مخالف هستند چراکه به مفاد آن به کشاورزان آسیب می رساند./

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


4 + = نُه