نماينده مردم خوي در مجلس:

همسان سازی حقوق بازنشستگان باید در دستور کار دولت قرار گیرد

همسان سازی حقوق بازنشستگان باید در دستور کار دولت قرار گیرد

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس از دولت خواست تا همسان سازی حقوق بازنشستگان، نیروهای قراردادی و پرداخت مطالبات نیروهای خدمات آموزشی را در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش آرازآذربایجان، سیدتقی کبیری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و هیات دولت گفت: هم اکنون باید اقدامات لازم در جهت همسان سازی حقوق نیروهای قراردادی انجام شود تا آنها بیش از این دچار مشکلات اقتصادی نشوند.نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یک سال از عدم پرداخت مطالبات نیروهای خدمات آموزشی یعنی معلمان حمایتی گذشته است، اما تاکنون برای پرداخت آن اقدامی صورت نگرفته است، ضمن اینکه بیمه کامل آنها پرداخت نشده و قراردادی هم با آنها بسته نشده است.
کبیری خطاب به هیات دولت تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده ای که برای بازنشستگان ایجاد شده و آنها را تحت فشار اقتصادی قرار داده است، بنابراین لازم است اقداماتی در راستای همسان سازی حقوق این قشر صورت بگیرد.وی در ادامه ضمن قدردانی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انجام پیگیری های لازم درخصوص افتتاح بیمارستان امیرالمومنین (ع) تامین اجتماعی خوی از وی خواست که در دهه فجر برای افتتاح این بیمارستان در این شهرستان حضور پیدا کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکر به وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: دستورات لازم برای اتمام استادیوم ۵ هزار نفری شهرستان خوی صادر شود، ضمن اینکه لازم است امکانات ورزش شهرستان چایپاره ارتقا یابد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خطاب به وزیر راه و شهرسازی خواستار تکمیل راه های مواصلاتی شهرستان چایپاره شد./این در حالی است که نادر قاضی‌پور در تذکر شفاهی در جلسه علنی در تذکری به رییس جمهور خواستار افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، کارمندان، کارگران، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی، وزارت دفاع و مرزبانی شد.
وی گفت: مسؤولان باید از افزایش بی رویه قیمت خودروها جلوگیری کنند؛ همچنین خودروهای وعده داده شده با قیمت قبلی باید تحویل داده شود یا خسارت افراد جبران شود. از وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم احداث کارخانجات توسط ایدرو و ایمیدرو در بخش‌های مرکزی ارومیه نیز در دستور کار قرار گیرد.
قاضی‌پور در تذکری به رییس و هیات رییسه مجلس، گفت: تبدیل وضعیت کارکنان مجلس شورای اسلامی که ۱۰ سال است به صورت قراردادی و شرکتی فعالیت می‌کنند را هر چه زودتر تعیین تکلیف کنید.نماینده مردم ارومیه در مجلس خواستار تخصیص بسته‌های حمایتی روستاییان و مستمری‌بگیران عشایر و روستایی و کنترل قیمت اجناس مصرفی به ویژه برای قشر مستضعف جامعه توسط دولت شد. از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم احداث کارخانه سیمان سفید و احداث کارخانه کاغذ را در دستور کار قرار دهد..

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


شش × 9 =