نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي:

شهرک صنعتی مشترک بین ایران و ترکیه ‌ایجاد می‌شود

شهرک صنعتی مشترک بین ایران و ترکیه ‌ایجاد می‌شود

گروه خبر: رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: شهرک صنعتی مشترک صنعتی بین ایران و ترکیه ایجاد و جانمایی آن هفته آینده انجام می‌شود. عادل نجف‌زاده ، با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر هیئت پارلمانی کشورمان به استانبول ترکیه اظهار داشت: در این سفر مقرر شد تا بسترهای سرمایه‌گذاری در خوی و چایپاره به نحو مطلوب فراهم شود.
وی از راه‌اندازی هاب لجستیک منطقه‌ای در سه‌راهی ایواوغلی به دستور رییس مجلس کشورمان خبر داد و افزود: مطالعه راه‌اندازی این طرح به‌زودی آغاز می‌شود و با توجه به اینکه خوی و چایپاره ظرفیت عظیمی در حمل و نقل دارا هستند، راه‌اندازی هاب لجستیک سبب رونق در منطقه می‌شود‌.
نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: همچنین ایجاد شهرک مشترک صنعتی بین ایران و ترکیه در شهرستان خوی در سفر به ترکیه پیش‌بینی شد و جانمایی آن در هفته آینده آغاز می‌شود.
وی بیان داشت: بی‌تردید راه‌اندازی این شهرک سبب رونق اقتصادی می‌شود تا تجار و بازرگانان ترکیه بتوانند در خوی سرمایه‌گذاری کرده و فعالیت‌های مشترک اقتصادی خود با ایرانیان را آغاز کنند.
نجف‌زاده با اشاره به رایزنی‌ها در مورد پایانه رازی خوی اظهار داشت: در این رابطه نیز طرف ترکیه علاقه بسیاری برای تزانزیت کالا از منطقه خوی از خود نشان داد چون آن‌ها را تا ۲۸۰ کیلومتر به بندر مرسین نزدیک‌تر می‌کند و با توجه به این شرایط، پایانه رازی خوی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


1 + = ده