استاندار:

جوانان روستایی آذربایجان‌غربی زمین ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند

جوانان روستایی آذربایجان‌غربی زمین ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند

آرازآذربایجان،استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امتیازاتی به فرمانداران برای الحاق‌های جدید به روستاها در راستای خانه‌دار شدن روستاییان اعطا شده و در این راستا، زمین ارزان‌قیمت در اختیار جوانان روستایی دارای شرایط قرار می‌گیرد.
محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه‌ای که به مناسبت روز ملی روستا و عشایر با حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان روستایی برگزار شد، افزود: تامین مسکن روستاییان از اولویت‌های فعلی در استان است و در این زمینه با بنیاد مسکن نیز گفت و گو و اقدامات لازم انجام شده و موضوع در دست پیگیری است.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی محروم نیست، اضافه کرد: این استان از منابع معدنی و ظرفیت‌های تولیدی بسیار مطلوبی برخوردار بوده و اگر محرومیتی هم وجود داشته باشد، از جانب ما مسوولان است که به توسعه عادلانه توجه نداشته ایم و عدالت در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات نیز انجام نشده‌است.
وی ادامه داد: هم اکنون تمام شاخص‌ها در آذربایجان ‌غربی در حال ارتقاست و بیش از ۴۰۰ روستا در دولت سیزدهم گازرسانی شده و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و روستاهای واقع در مسیر عبور خطوط لوله گاز از این خدمت برخوردار خواهند شد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درآمد و مسکن، ۲ مساله اساسی در مهاجرت روستاییان است، اظهار کرد: با وجود ایجاد زیرساخت‌ها و بهبود این روند شاهد کاهش جمعیت روستایی و افزایش حاشیه نشینی در شهرها هستیم.
وی ادامه داد: جمعیت روستایی و عشایری استان جمعیت مولد بوده که هم اکنون بخشی از آن در حال تبدیل به جمعیتی حاشیه نشین در شهرها با کمترین امکانات شده‌است.
۵۰ درصد از برنامه های تامین مسکن دولت در روستاهای آذربایجان غربی اجرا می‌شود
معتمدیان با اشاره به خدمات دولت در مناطق روستایی بیان کرد: تامین مسکن بخشی از برنامه های دولت است که تلاش می‌شود تا ۵۰ درصد این موضوع به سمت روستاها سوق داده شود.
وی با بیان اینکه عدالت از شعارهای محوری دولت است، گفت: با اقدامات جهادی دولت سیزدهم در سال‌های آتی شاهد سبز شدن وضعیت روستاها از نظر زیرساخت‌ها و امکانات خواهیم بود و توسعه در این مناطق مورد توجه جدی است.
‌وی افزود: درآمد شهروندان روستایی استان نیز پایین برآورد می شود که علت آن خام فروشی محصولات و مکانیسم های غلط در این زمینه است که باعث شده تا دلالان به این بخش ورود پیدا کنند و تولیدات کشاورزی را به قیمت های بسیار پایین‌تر خریداری کنند.
استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هرچند که در حوزه های عمرانی و زیرساختی خدمات بی نظیری در ۴۵ سال گذشته به روستاها و روستاییان شده‌ ولی آنچه که مورد توجه دولت سیزدهم است، توجه، تمرکز و پیشرفت و آبادانی در روستاهاست.
در ادامه این نشست تولیدکنندگان و کشاورزان روستایی به ارائه مشکلات موجود و راهکارهای مطرح برای رفع آنان پرداختند.
آذربایجان غربی دارای سه هزار روستا و آبادی است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۶ ب.ظ

دیدگاه


شش + = 14