مدیرکل صمت استان خبرداد؛

پیش بینی ایجاد نزدیک به ۱۲ هزار فرصت شغلی در آذربایجان غربی

پیش بینی ایجاد نزدیک به ۱۲ هزار فرصت شغلی در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود ۱۱ هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شود.
عبدالحمید سرتیپی با اشاره به آمار عملکرد حوزه صنایع اداره کل صمت استان افزود: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۴۱۰ فقره جواز تأسیس ایجادی و توسعه ای در استان صادر شده است که برای تأسیس یا توسعه این واحدهای تولیدی صنعتی بیش از ۱۸۴ هزار میلیارد سرمایه گذاری انجام خواهد شد که پیش بینی می شود با بهره برداری از واحدها ۱۱ هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در استان ایجاد شود.
مدیر کل صمت استان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال ۵۲ واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد مدار تولید صنعتی استان شدند ، اظهار کرد: جهت بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی بیش از ۱۱ هزار و ۴۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که این واحدها زمینه اشتغال مستقیم را برای ۳ هزار و ۱۵۵ نفر فراهم ساخته‌اند.
سرتیپی اظهار کرد: عملکرد حوزه صنعت در ۴ ماهه نخست سال جاری، بیانگر افزایش تمایل به سرمایه گذاری در این استان است که رشد بالای سرمایه گذاری در جوازهای تأسیس صنعتی(به عنوان نقطه شروع سرمایه گذاری) نسبت به دوره مشابه سال قبل مؤید این موضوع است.
وی ادامه داد:حضور سرمایه گذاران توانمند داخلی در استان نشان از وجود ظرفیت های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی است.
سرتیپی اضافه کرد: در راستای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان کلیه فرآیندهای صدور مجوزهای صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می شود که از این طریق تمام فرآیندهای زائد اداری حذف شده و در کمترین زمان ممکن مجوزهای مربوطه صادر می شود.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: طی ۴ ماهه نخست امسال در راستای حمایت از واحدهای تولیدی – صنعتی استان ۲۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است که ۱۴ جلسه با حضور استاندار و ۱۱ جلسه با حضور معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ۲۵ جلسه برگزار شده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تا پایان تیرماه امسال ۲۸۲ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید که ۱۰۸ مصوبه اجرایی شده و ۱۷۴ مصوبه نیز در دست اقدام و پیگیری می باشد که مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطابق قانون برای تمام دستگاه ها و بانک های عامل لازم الاجرا است. همچنین در ۴ ماهه نخست امسال ۱۳۳ واحد تولیدی صنعتی استان با اجرای یکشنبه های حمایت از تولید مورد بازدید مقام عالی استان و اعضای کارگروه قرار گرفته است.
سرتیپی تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۲ هزار و ۷۰۸ فقره درخواست برای دریافت تسهیلات از محل مصوبات سفر ریاست جمهور به استان به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واصل شده است که در ۴ ماهه گذشته ۱۶۷ فقره تسهیلات در خواستی به مبلغ ۴۵ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱:۵۳ ب.ظ

دیدگاه


پنج + = 14