نمایشگاه دائمی آگاه‌سازی خطرهای مصرف مواد مخدر در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

نمایشگاه دائمی آگاه‌سازی خطرهای مصرف مواد مخدر در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

آراز آذربایجان- استاندار آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه دائمی آگاهسازی در مورد خطرهای مصرف مواد مخدر در استان راه اندازی می شود تا زمینه ای برای آگاه سازی بیشتر در جامعه باشد.
محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان غربی افزود: اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها می توانند از این نمایشگاه بازدید کرده و مضرات اعتیاد به این بلای خانمان سوز را مشاهده کنند.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه در راستای فرهنگ سازی برای پیشگیری از بروز اعتیاد و بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلای معتادان متجاهر به بیماری کرونا، بسترهای ساماندهی آنان اعم از محل نگهداری و قرنطینه مشخص شده و به زودی اجرایی می شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلای افراد معتاد به کرونا گزارش نشده است، ادامه داد: به جهت حساسیت مساله به‌ویژه در معتادان متجاهر مقرر شده که بهزیستی به همراه دیگر دستگاه‌های مسوول از جمله نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به فراهم‌سازی مکان نگهداری و قرنطینه طبق پروتکل‌های بهداشتی و نیز جمع آوری آنان طی روزهای آتی اقدام کند.
شهریاری گفت: تسریع در تکمیل و افتتاح مرکز حرفه‌آموزی اجباری معتادان در زارعان خوی، خانه تشکل های مردم نهاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و اجرای کامل و اثربخش طرح یاری‌گران زندگی در مدارس از جمله مواردی است که باید نهادهای مسوول در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.
سالانه هزاران کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف و ضبط می شود.
این استان به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا از جمله موفق ترین استان ها در کشف مواد مخدر است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 2 =