تعطیلی نانوایی ها در استان به دلیل کرونا شایعه ای بیش نیست

تعطیلی نانوایی ها در استان به دلیل کرونا  شایعه ای بیش نیست

گروه خبر:معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: تعطیلی پخت نانوایان در آذربایجان غربی به دلیل کرونا شایعه ای بیش نیست.
به گزارش آراز آذربایجان، علیرضا محمودی گفت: تعطیلی پخت نانوایان شایعه ای بیش نیست و هیچ گونه تعطیلی برای نانوایان به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود نخواهد داشت و در صورت مشاهده هرگونه تعطیلی واحد های نانوایی خارج از قانون اتحادیه مربوطه با متخلفین مطابق قانون رفتار خواهد شد.
وی افزود: واحد های نانوایی توسط ۶ اکپ از بازرسان سازمان به صورت مستمر در مناطق شهری و روستایی مورد بازرسی قرار می گیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف عدم پخت نان، انباشت نان، امتناع از عرضه نان به مشتریان حاضر و تعطیلی خارج از چهارچوب قوانین اتحادیه نانوایان مطابق قانون با واحدهای خاطی رفتار خواهد شد.
محمودی تأکید کرد: بازرسی ها با الویت رسیدگی به شکایات مردمی انجام خواهد شد، شهروندان می توانند در صورت مشاهد هرگونه تخلف یا تعطیلی واحد های پخت نان را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ با معاونت نظارت و بازرسی در میان بگذارند که در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: نانوایان باید طبق روال عادی و در ساعات مشخص شده شروع بکار کرده و به پخت خود ادامه دهند و برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس لازم است مطابق ابلاغیه ها و هشدار های بهداشتی ابلاغی از سوی اتحادیه مربوطه عمل کنند.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در واحدهای نانوایی مواد ضد عفونی کننده و موارد بهداشتی به همه واحد ها ارائه شده است و افراد داخل نانوایی نباید به هیچ عنوان با مشتریان ارتباط داشته باشند.
فرماندار ارومیه گفت: مردم شهرستان ارومیه نگران تعطیلی نانوایی‌ها نباشند چون حتی نیم‌روز هم تعطیل نمی‌شوند. علیرضا ملامحمدی‌زاده ، نیز با اشاره به شایعه تعطیلی نانوایی‌های شهرستان ارومیه به علت شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: هیچ مشکلی در نانوایی‌های سطح شهرستان وجود ندارد و هیچ صنوفی به ویژه نانوایی‌ها بسته یا تعطیل نخواهد شد.
وی تصریح کرد: هر اتفاقی نیز در آینده بیافتد، فعالیت‌ نانوایی‌ها به هیچ عنوان و حتی نیم‌روز نیز تعطیل نخواهد شد و اینکه در فضای مجازی گفته شده که فعالیت این صنوف تا ۱۰ روز تعطیل می‌شود شایعه‌ای بیش نیست.
فرماندار ارومیه در ادامه گفت: هم اکنون یک هزار و ۳۰۰ نانوایی در سطح شهرستان ارومیه فعالیت دارند و خوشبختانه نزدیک ۱۰۰ درصد آنها دارای دستگاه پرداخت الکترونیکی هستند بنابراین بهتر است که مردم به جای پرداخت نقدی، از پرداخت الکترونیکی استفاده کنند.
به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، شایعه‌های مبنی بر تعطیلی نانوایی‌ها در سطح شهرستان ارومیه شنیده شده و مردم از صبح دیروزصف‌های طولانی در نانوایی‌ها تشکیل داده‌اند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۷:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


هشت − = 0