استاندار:

توانمندسازی بخش خصوصی مهمترین ماموریت مدیران آذربایجان غربی است

توانمندسازی بخش خصوصی  مهمترین ماموریت مدیران آذربایجان غربی است

گروه خبر: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در این استان قدرتمند نیست، گفت: وظیفه ما است که این بخش را قدرتمند کرده و زمینه را برای ارتقای فعالیت‌های فعالان این حوزه فراهم کنیم.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در جلسه کمیته احیای واحدهای تولیدی آذربایجان غربی افزود: مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای بخش تولید در استان، تسهیل کار برای فعالان این حوزه البته با رعایت کامل قانون، استفاده از ظرفیت همه نهادها برای کمک به تولیدگران و اجرای مصوباتی برای رفع مشکلات تسهیلاتی، بیمه‌ای و مالیاتی و بخش‌های دیگر از جمله اقداماتی است که باید برای کمک به فعالان صنعتی استان صورت گیرد.
وی از نگاه ویژه دولت سیزدهم به رفع مشکلات بخش‌های مختلف به ویژه در استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: در این راستا کمیته‌ای برای تفویض اختیار به استان‌ها در برخی حوزه‌ها در دولت تشکیل شده که مدیریت آذربایجان غربی هم یک عضو این کمیته بوده و قرار است پیشنهادهایی به این کمیته ارائه شود.
استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از کارشناس محور بودن رویه های بررسی پرونده‌ها در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها یادآور شد: باید این روند تغییر کرده و کارشناسی محور باشد و خود مدیران هم باید کارشناس ارشد در حوزه‌های کاری خود باشند.
معتمدیان با تاکید بر اینکه همه مدیران پای کار هستند و برای توسعه استان همراهی می کنند، اضافه کرد: البته در مدیریت برخی واحدهای تولیدی استان مشکلاتی داریم که باید در این خصوص مشاوره‌های لازم از سوی نهادهای مسوول ارائه شود.
وی با بیان اینکه مشکل آمار درباره واحدهای تولیدی فعال، راکد و نیمه فعال استان وجود دارد، گفت: باید طی دو ماه آینده آمارگیری برای بررسی دقیق واحدهای تولیدی در استان انجام و داده‌ها در این بخش به روز شود.
معتمدیان تاکید کرد: همچنین اولویت بندی واحدهای نیازمند کمک یاید در دستور کار بوده و عارضه ها و عوامل رکود واحدها هم باید به صورت دقیق احصا شود.
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی در تملک بانک ها نباید تعطیل باشند، ادامه داد: سهم زیرساخت ها، وجود مشکل با بیمه تامین اجتماعی و امور مالیاتی در بین مشکلات واحدهای تولیدی هم باید مشخص شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


5 + = چهارده