گزارش//

ماراتن نفس گیر تبلیغات انتخابات در آذربایجان غربی

ماراتن نفس گیر  تبلیغات  انتخابات  در آذربایجان غربی

گروه گزارش:تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات مجلس در آذربایجان غربی در حالی وارد سومین روز شده که شور انتخابات با مشارکت گسترده مردمی جای جای شهرها و روستاهای استان را فرا گرفته است.
در روزهای و شب‌های منتهی به روز ۱۱ اسفندماه و انتخابات مجلس و خبرگان رهبری چهره شهرها، خیابان‌ها حتی مناطق روستایی آذربایجان غربی کاملاً رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته و تمامی نامزدهای این دوره به همراه طرفداران خود هر کدام به روش و شیوه‌ای به دنبال کسب آرای مردمی هستند.
توزیع برشور، کارت ویزیت، اقلام تبلیغاتی با آرم و نام نامزد انتخاباتی، نصب و الصاق بنرهایی حاوی عکس‌ها و شعارهای نامزدهای انتخاباتی در معابر و میادین اصلی و فرعی شهرها به همراه برگزاری نشست‌ها، همایش‌های شبانه روزی با حضور اقشار مختلف مردمی، حضور در مراسم‌های مختلف، مساجد و… از شیوه‌های این دوره تبلیغات برای جلب آرای مردمی در استان است.
میتینگ‌ها و نشست‌های مردمی در دفاتر مشاوره‌ای و تحقیقاتی نامزدهای انتخاباتی نیز رفته رفته طولانی‌تر از روزهای دیگر با گذشته برگزار شد و دفاتر نامزدهای انتخاباتی هم اکنون مملو از تجمع طرفداران کاندیداهاست.
حل معضل بیکاری، عدالت ورزی و ریشه کن کردن فقر و محرومیت از منطقه، توجه به وضع معیشتی قشر آسیب پذیر جامعه از جمله طبقه کارگر، توسعه عدالت اجتماعی، انتصاب مدیران لایق و شایسته در منطقه و… از مهمترین مباحث مورد طرح در نشست‌های تبلیغاتی کاندیداها است.حمایت ویژه از بانوان، توسعه فضاهای ورزشی، حمایت از جوانان و جامعه دانشگاهی و پزشکی نیز از دیگر محورهای سخنرانی نامزدهای انتخاباتی مجلس در ارومیه است که به کرات از سوی افراد مختلف مطرح می‌شود.
تبلیغات به شیوه مدرن اما سنتی
استفاده گسترده از امکانات پیامک تلفن همراه، انجام نظرسنجی از طریق تلفن همراه، راه اندازی سایت‌ها و کانال‌های متعدد تحت عنوان حامیان و طرفداران در فضای مجازی، تشکیل دفاتر تحقیقاتی و مشاوره‌ای از جمله شیوه‌های جدید تبلیغاتی در این دوره از انتخابات در آذربایجان غربی است که در این دوره از انتخابات به اوج خود رسیده است.
همچنین در کنار تبلیغات مدرن کاندیداها و طرفدرانشان در این دوره توزیع سنتی کارت ویزیت، عکس و پوسترهای معرفی که در دوره‌های قبل انتخابات شیوه مسلط تبلیغ کاندیداهای این استان بود نمود بیشتری به خود گرفته بود.
از دیگر موارد قابل ذکر در این دوره از انتخابات مجلس در استان الصاق بنرهای بزرگ وکوچک حاوی عکس‌ها وشعارهای تبیلغاتی و توزیع گسترده بورشورهای انتخاباتی توسط اقشار مختلف مردم در سطح معابر اصلی و شلوغ شهراز سوی کاندیداهاست که با گذر از هر خیابان وکوچه از شهر ارومیه می‌توان به راحتی مشاهده کرد.در این اقدام کاندیداها بیشتر از آنچه به ذکر برنامه‌های خود در مجلس بپردازند بیشتر از سوابق و تحصیلات و عکس‌های رنگی مختلف برای معرفی خود بهره گرفتند و کمتر نامزد انتخاباتی است که در توزیع کارت ویزیت، پوستر وبنر و… از برنامه‌های خود برای مردم سخن گفته باشد.
برخی کاندیداهای شهرستان ارومیه و سایر شهرهای استان نیز با استفاده عکس‌هایی با لباس محلی (کردی و آذری) به همراه شعارهای تبلیغی به زبان محلی سعی در جلب آرای مردم کرده اند.
تعیین ۵۰۰ نقطه در ارومیه برای نصب تبلیغات نامزدها
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: در شهر ارومیه ۵۰۰ دیوار سفید سه در پنج متری نصب شده که کاندیداها الزاماً باید تبلیغات خود در این مکان‌ها نصب کنند.
علی شایگان اظهار کرد: همه باید بدانیم که عرصه انتخابات میدانی برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اگر با این نگاه به رقابت‌های انتخاباتی نیز نگاه شود قطعاً بسیاری از مسائل بین کاندیداها و همچنین زیانی که به شهر و سیما و منظر شهری وارد می‌شود حل و فصل شده و کاندیداها خود بسیاری از اقدامات را پیشگیری می‌کنند.وی افزود: سیما و منظر شهری امانتی در دستان ماست و همه ما مسئول در برابر هزینه‌هایی هستیم که برای زیباسازی شهر ارومیه انجام شده و تمامی نزدیک به یک میلیون شهروند ارومیه‌ای در تأمین هزینه‌های زیباسازی شهر و رسیدگی به سیما و منظر شهری شریک هستند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: خدشه به این موضوع اجحاف در حق این یک میلیون شهروند بوده و به نظر بنده حق‌الناس است و آموزه‌های دینی ما نیز تکلیف حق‌الناس را برای همه ما مشخص کرده است.شایگان تصریح کرد: علاوه بر مباحث اخلاقی، شرعی و شهروندی که در خصوص بدمنظر کردن شهر و تخریب سیما و منظر شهری و تحمیل هزینه‌های کلان به مدیریت شهری که بودجه آن از جیب تک به تک شهروندان تأمین می‌شود در این خصوص نهادهای متولی محدودیت‌های قانونی نیز برای تخریب زیرساخت‌های شهری قائل شده‌اند.
شایگان با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته شهرداری ارومیه بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای رنگ آمیزی شهر اعم از تابلوها، دیوارهای بدمنظر، جداول و سایر موارد و تعمیر و تعویض و نگهداری تابلوهای شهری هزینه کرده است، تصریح کرد: در سرتاسر شهر ارومیه تعداد ۵۰۰ دیوار سفید سه در پنج متری نصب شده که کاندیداها الزاماً باید تبلیغات خود در این مکان‌ها نصب کنند.
۲ هزار و ۶۱۰ بازرس در آذربایجان‌غربی بر فرایندهای انتخاباتی نظارت دارند
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت به موضوع سلامت انتخابات که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: در این راستا در کنار هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان، ۲ هزار و ۶۱۰ بازرس بر فرایندهای انتخاباتی در استان نظارت دارند.
محمدصادق معتمدیان افزود: این امر در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سلامت به عنوان یکی از چهار رکن انتخابات در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، آرای مردم حق الناس است و همه باید از آن پاسداری کنند و برگزارکنندگان انتخابات نیز با همه توان در جهت صیانت از آرای مردم گام برمی دارند.
وی اظهار کرد: در بخش امنیت انتخابات نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و عوامل نظامی، امنیتی و انتظامی در جهت حفظ امنیت شعب اخذ رأی مشارکت فعال خواهند داشت.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درخصوص ارتقای مشارکت و ایجاد زمینه مشارکت حداکثری در استان تدابیر لازم اندیشیده شده است، ادامه داد: اولویت اول ما، مشارکت قوی است که در این خصوص از همه ظرفیت‌ها برای ترغیب مردم استفاده می‌شود.
معتمدیان از تلاش موفق در استان برای ایجاد فضای رقابتی در انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد و گفت: این امر میسر شده و برای ۱۲ نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس دوازدهم، ۳۷۵ نفر داوطلب داریم که نشان دهنده رقابت ۳۲ نفر برای هر کرسی است.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از مهر،وی افزود: علاوه بر آن، از قومیت‌ها و مذاهب مختلف و علایق و سلایق سیاسی گوناگون در بین کاندیداها وجود دارد که نشان دهنده فضای رقابتی در آذربایجان غربی است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 8