مدير نمايندگي وزارت خارجه در اروميه:

بسترهای لازم برای کمک آلمان در احیا دریاچه ارومیه فراهم می‌شود

بسترهای لازم برای کمک آلمان در احیا دریاچه ارومیه  فراهم می‌شود

گروه خبر: مدیر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه گفت: سفیر آلمان در ایران پس از بازدید از وضعیت کنونی دریاچه ارومیه بود از عزم این کشور برای ایفای نقش در مسائل زیست محیطی در گوشه و کنار جهان خبر داد بنابراین بسترهای لازم برای کمک آلمان در ایران فراهم می‌شود.
احمد منتظمی با اشاره به بازدید میکائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در ارومیه از دریاچه ارومیه اظهار کرد: بر اساس درخواستی که از طرف سفارت جمهوری فدرال آلمان در رابطه با سفر سفیر این کشور به آذربایجان غربی و آذربایجان_شرقی، دریافت شد درخواست داشتند که از دریاچه ارومیه دیدن کنند و با مقامات استانی در این رابطه صحبت کنند.
وی افزود: از وضعیت دریاچه ارومیه بازدید شد و از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه باخبر شدند و از سفیر آلمان درخواست شد تا از طریق سازمان‌های بین‌المللی از دریاچه ارومیه حمایت کند.
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه در رابطه با صحبت‌هایی که با سفیر آلمان در مورد سرمایه‌گذاری کشور آلمان در آذربایجان_غربی شد اظهار کرد: سفیر آلمان فعلاً برای مطالعه و بازدید به این منطقه آمده است و بعد از بازدید از همه نقاط کشور و سفر دوباره‌ای که به استان خواهند داشت با مقامات اقتصادی و تجاری استان دیدار می‌کنند.
بر اساس این گزارش میکائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته پس از بازدید از دریاچه ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را از نزدیک دیدم و دوباره به تبریز بر خواهم گشت و خوشحالم که توانستم شهر ارومیه و دریاچه این شهر را ببینم.
برشتولد تصریح کرد: آلمان در رسیدگی به مسائل مربوط به حفاظت محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوا فعال است همچنان که در نشست پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی و حفظ محیط‌زیست ایفای نقش کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: دوست داشتم با چشمان خودم دریاچه ارومیه را ببینم و امروز پس از بازدید از این دریاچه تأسف خوردم و ناراحت شدم چراکه وضعیت حادی دارد و از این صحنه‌ها حقیقتاً” ناراحت شدم چراکه منطقه سرسبز ارومیه خشک‌شده است و من خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم.
این در حالیست که ساعی با انتقاد از رسانه‌‌هایی که بخش خشک شده دریاچه ارومیه را به نمایش می‌‌گذارند، از آنان خواست از مناطقی عکس بگیرند که خشک نشده است.خلیل ساعی با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و طرح موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه، ابراز داشت: وقتی رسانه‌‌ها از جایی که آب است عکسبرداری نمی‌‌کنند و به سراغ مناطق خشک شده می‌‌روند معلوم است که مخاطبان با دیدن تصاویر فکر می‌‌کنند دریاچه از دست رفته است، بروند از مناطقی که آب وجود دارد، عکاسی کنند.
وی ادامه داد: دریاچه ارومیه ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع است، ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع آن خشک شده اما در یک هزار و ۴۰۰ متر مربع هنوز آب است و رسانه‌‌ها می‌‌توانند تصاویر آن قسمت‌‌ها را به مردم نشان دهند.
مسئول ستاد احیاء دریاچه ارومیه در آذربایجان‌‌شرقی در پاسخ به این سوال که علت خشک شدن قسمت‌‌های پرآب طی ماه‌‌های اخیر چیست، خاطرنشان ساخت: در طول سال‌‌ از انتهای بهار تا تابستان تراز دریاچه ارومیه به علت کاهش بارندگی‌‌ها کاهش می‌‌یابد و این مسئله تازه‌‌ای نیست، این‌‌بار علاوه بر کاهش بارش‌‌ها افزایش دما و تبخیر نیز دلیلی شده تا سرعت تنزل میزان آب ارتقاء یابد.
وی عنوان کرد: سال قبل بخشی از اعتبارات بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان به علت کمبود بودجه اختصاص نیافت و برخی پروژه‌‌های احیاء به کندی پیش رفت اما در سال جاری قرار شده علاوه بر بودجه ۹۶، اعتبار تخصیص نیافته سال قبل نیز به ستاد احیاء پرداخت شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


9 − چهار =