مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی :

میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی به ۸۰۰۰ میلیارد ریال رسید

میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی به ۸۰۰۰ میلیارد ریال رسید

آرازآذربایجان-نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ بالغ‌بر ۸،۰۰۷ میلیارد ریال است .
داود غفارپور گفت: از مجموع درآمدهای استان، میزان درآمدهای استانی بالغ‌بر ۷،۶۹۱ میلیارد ریال است که با رشد ۴٫۱ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه مشابه سال قبل، مواجه است.
وی اعلام کرد: میزان وصول درآمدهای مالیاتی ۶،۷۱۶ میلیارد ریال بوده که درصد تحقق آن در ۱۱ ماهه سالجاری در مقایسه با بودجه مصوب استان ۸۷٫۴ درصد و با رشد وصولی ۶٫۴ درصدی بوده که سهم آن از درآمدهای استانی ۸۷٫۳ درصد است.
وی افزود: در طی این مدت سهم مالیات‌های مستقیم از درآمدهای مالیاتی ۶۱ درصد و رقم آن بالغ‌بر۴،۰۹۴ میلیارد ریال است که این رقم، مالیات بر شرکت‌ها با ۱،۵۴۴ میلیارد ریال، مالیات بر درآمد با ۲،۲۲۳ میلیارد ریال و مالیات بر ثروت با ۳۲۷ میلیارد ریال را شامل می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: مالیات‌های غیرمستقیم با عملکرد ۲,۶۲۳ میلیارد ریال دارای سهم ۳۹ درصدی از درآمدهای مالیاتی بوده و تنها شامل مالیات بر کالا و خدمات می‌شود.
غفارپور افزود: میزان وصول درآمدهای ملی طی ۱۱ ماهه سال جاری ۳۱۶ میلیارد ریال بوده که سهم آن از درآمدهای استان ۳٫۹ درصد است.
وی تصریح کرد: عمده‌ترین دستگاه‌های اجرایی وصول‌کننده درآمدهای عمومی استانی آذربایجان‌غربی در ۱۱ ماهه سال ۹۶ به ترتیب اداره‌کل امورمالیاتی با ۶،۷۱۶ میلیارد ریال، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ۴۲۸ میلیارد ریال و اداره‌کل ثبت‌اسناد و املاک برابر ۳۰۶ میلیارد ریال وصولی را شامل می‌شوند.
غفارپور با اشاره به کاهش درآمدهای مالیاتی استان در سال ۹۶، گفت: عدم دریافت ۴ درصد مالیات علی‌الحساب واردات کالا در گمرکات استان یکی از دلایل کاهش درآمدهای مالیاتی است. این مالیات که در مبادی گمرکی استان از مهر ماه سال ۹۵ با هدف مقابله با کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و فرار سود جویان از پرداخت مالیات قانونی، دریافت می‌شد، با برخی اصلاحات فرآیندی از اواخر بهمن ماه سال ۹۵ پیرامون اخذ گواهی خوش‌حسابی مؤدیان جهت معافیت از پرداخت مالیات مزبور، حذف شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عدم وصول مالیات مزبور در گمرکات استان، علاوه بر کاهش شدید درآمدهای مالیاتی، موجب ایجاد زمینه‌های فرار مالیاتی و افزایش معوقات مالیاتی شده است اظهار کرد: به‌منظور دریافت مجدد ۴ درصد مالیات ‌علی‌الحساب واردات کالا در مبادی گمرکی کشور و استان، مکاتباتی با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی از طریق استاندار انجام شده و پیشنهاد بازبینی فرآیند اجرایی سامانه هوشمند “رسام” درخصوص ارائه گواهی مفاصا حساب برای واردکنندگان خوش‌حساب ارائه شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 2