پلیس گمرک در مبادی مرزی آذربایجان‌غربی مستقر می‌شود

پلیس گمرک در مبادی مرزی آذربایجان‌غربی مستقر می‌شود

آرازآذربایجان- فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: پلیس گمرک به منظور ایجاد امنیت اقتصادی و جلوگیری از قاچاق در استان راه‌اندازی و در پایانه‌های مرزی مستقر می‌شود.
سردار مسعود خرم‌نیا افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در راستای برخورد قاطع با پدیده قاچاق، استقرار پلیس گمرک زیر نظر پلیس امنیت اقتصادی در مرزهای این استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای این طرح، پلیس گمرک در پایانه مرزی بازرگان راه اندازی شده و در مرحله دوم نیز پیش بینی شده است که در پایانه مرزی «تمرچین» استقرار یابد.
وی یکی از بهترین راه‌ها برای مهار قاچاق را «کنترل دقیق مبادی ورودی» عنوان کرد و ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، راه‌اندازی این پلیس و استقرار آن در گمرکات توسط فرمانده ناجا مطرح شد که اجرای آن در آذربایجان غربی نیز آغاز شده است.
وی تاکید کرد: تمام هماهنگی‌های قانونی برای استقرار پلیس با دستگاه‌های مسئول از جمله گمرک صورت گرفته و پس از این نظارت دقیق‌تری توسط پلیس بر ورود و خروج هرگونه کالایی از گمرکات صورت می‌گیرد.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: حضور پلیس در گمرک موجب احساس امنیت برای فعالان اقتصادی و شهروندان و احساس ناامنی برای مجرمان اقتصادی و کسانی که به شیوه‌های مختلف قصد دور زدن قانون در گمرک را دارند، می‌شود.
در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص ورود موثر نیروی انتظامی به حوزه امنیت اقتصادی، مجوز ایجاد پلیس گمرک توسط ستاد کل نیروهای مسلح به ناجا ابلاغ شد.
آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.
حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.
سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی صادر شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = پنج