نشان بین المللی استاد شهریارو لزوم توجه ویژه مسئولان!

نشان بین المللی استاد شهریارو لزوم توجه ویژه مسئولان!

دکتریوسف بیداردل
آقای مصطفی قلیزاده علیار برنده جایزه و نشان فرهنگی و بین المللی استاد شهریار از دانشگاه تبریز شدند.میدانیم که این نشان برای فعالان علمی و فرهنگی ممالک مختلف در حوزه قفقاز ، آناتولی و آسیای میانه اعطا می شود که امسال از گرجستان، آذربایجان، ترکیه و ایران به شش نفر اعطا گردید.
آقای مصطفی قلیزاده علیار هم از استان آذربایجان غربی و اورمیه در بین این بزرگان بود. آقای مصطفی قلیزاده علیار متولد ۱۳۴۰، تحصیل کرده حوزه و دانشگاه و از نویسندگان، شاعران و روزنامه نگارانی است که تاکنون ۲۴ جلد از کتابهایش در حوزه های دین و ادبیات و تاریخ ایران و آذربایجان و قفقاز و ترکیه وعراق و لبنان و مسلمانان هند به زبانهای فارسی و ترکی منتشر و بعضی هم ترجمه شده است. ایشان مدیر مسئول دو هفته نامه “دنیز” در اورمیه بوده و مسئول واحد ادبیات حوزه هنری انقلاب اسلامی و عضو شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان می¬باشند.دریافت جایزه و نشان بین المللی شهریار از دانشگاه تبریز توسط شخصی که عمرش را مصروف رشد و توسعه فرهنگ دینی و ملی نموده است ، مایه مباهات و خوشحالی است. خوشحالی مضاعف ما بخاطر افتخاری است که بواسطه زحمات نامبرده ، نصیب استان آذربایجان غربی گردیده است.بنده به نوبه خود این موفقیت بزرگ را خدمت استاد مصطفی قلیزاده علیار، جامعه رسانه و مطبوعات آذربایجان غربی و تمامی هم استانی های با فرهنگ و فرهیخته تبریک و تهنیت عرض مینمایم.
اما از سویی نیز جای بسی تاسف است که مسئولان و دست اندر کاران استان آذربایحان غربی تاکنون واکنش مناسبی در جهت تمجید از نامبرده و تبلیغ موضوع بعمل نیاورده اند .طبیعی است که درخشش نام استان آذربایجان غربی بواسطه چنین موفقیت هایی فرصتی تاریخی و علمی برای منطقه به حساب میاید لذا شایسته است مسئولان محترم استان ضمن تقدیر و تمجید از سفیر استان و شهر تاریخیمان به نحو شایسته_ای موضوع را تبلیغ و مطرح کرده و اجازه ندهند سکوت و بی توجهی ، موجب مرگ انگیزه_ها شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 24