استاندار آذربایجان غربی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی بر تکمیل زیرساخت‌های منطقه میرآباد

تاکید استاندار آذربایجان غربی بر تکمیل زیرساخت‌های منطقه میرآباد

آرازآذربایجان،استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با تبدیل شدن میرآباد به عنوان بیستمین شهرستان استان، زیرساخت‌های لازم در مناطق شهری و روستایی آن تکمیل می‌شود.
محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ تبدیل بخش وزینه سردشت با مرکزیت میرآباد به شهرستان تصویب شد.
وی افزود: با حضور مدیران کل و مسوولان شهر میرآباد به شهرستان ارتقا یافت و به‌زودی سرپرست فرمانداری آن نیز معرفی می‌شود.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون میرآباد به عنوان یک شهرستان‌ در مقایسه با سایر مناطق استان کمبودهایی در زمینه های راه روستایی، آبرسانی، فضایی بهداشتی و درمانی دارد.
وی اضافه کرد: با تاسیس مجتمع ادارات در میرآباد، دستگاه‌های اجرایی باید نمایندگی خود را در آن فعال کنند و زیرساخت‌های مورد نیاز هم باید در این زمینه تامین شود.
معتمدیان ادامه داد: ماموریت دیگر دستگاه‌های اقتصادی استان مطالعه ظرفیت‌ها و پتانسیل های این شهرستان در زمینه های مختلف است.
وی تاکید کرد: میرآباد علاوه بر پتانسیل مرز مشترک با عراق و قابلیت‌های خوب در زمینه دامپروری، کشاورزی و با داشتن جنگل‌های انبوه و متراکم از ظرفیت گردشگری مناسبی هم برخوردار است.
استاندار آذربایجان غربی در خصوص فعالیت دوباره مرز قاسم ره ش میرآباد نیز گفت: حالا نمی‌توان وعده بازگشایی این مرز را داد اما وجود مرز یکی از پتانسیل های این منطقه است و می‌توان در چارچوب قانون و مقررات موجود از این توانمندی در راستای توسعه و پیشرفت این منطقه بهره گرفت.
با ابلاغ معاون اول رییس جمهور، در مراسمی با حضور استاندار آذربایحان غربی و جمعی از مدیران اجرایی، نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی و جمع باشکوهی از مردم در این شهر برگزار شد، میرآباد شهرستان شدن میرآباد به‌طور رسمی اعلام شد.
براساس مصوبه هیات وزیران، بخش وزینه از مناطق قبلی شهرستان سردشت به نام بخش مرکزی تعییر نام یافت و در حوزه استحفاظی شهرستان میرآباد قرار گرفت تا این شهرستان متشکل از ۲ بخش مرکزی و زاب به مرکزیت شهر میرآباد تشکیل شود.
شهر میرآباد که پیشتر از توابع شهرستان سردشت بود، حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = پانزده