اغلب نقاط آذربایجان غربی دچار خشکسالی نسبی هستند

اغلب نقاط آذربایجان غربی دچار خشکسالی نسبی هستند

آراز آذربایجان- مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارشها در استان ۲۷ درصد نسبت به سال زراعی گذشته کاهش یافته است.
حبیب عبدلی در خصوص میزان بارندگی های ثبتی در استان طی سال زراعی جاری اظهار کرد: مجموع بارندگی سال زراعی استان تا ۲۸ فروردین سال جاری، ۲۰۵.۹ میلیمتر است که نسبت به بلند مدت ۱۶ درصد کاهش و نسبت به آمار مشابه سال قبل ۲۷درصد کاهش داشته است.
وی در خصوص بارشهای مرکز استان نیز گفت: مجموع بارشها در ارومیه ۲۱۲.۳ میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت ۱۸ درصدکاهش و نسبت به آمار مشابه سال قبل ۲۸درصد کاهش داشته است.
عبدلی بابیان اینکه ۱۲۳.۰ میلیمتر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بارندگی ثبت شده است، ادامه داد: بارشهای ثبت شده در حوضه آبریز دریاچه نیز نسبت به بلندمدت ۲۴ درصد کاهش و نسبت به آمار مشابه سال قبل ۳۰درصد کاهش داشته است.
وی بااشاره به وضعیت خشکسالی در استان نیز گفت: اغلب نقاط استان بر اساس شاخصهای خشکسالی طی ۶ ماهه گذشته در وضعیت خشکسالی نسبی قرار دارند.
مدیرکل هواشناسی استان بااشاره به وضعیت جوی استان طی هفته جاری نیز اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با توجه به تقویت زبان های پر ارتفاع جنب حاره در منطقه و وزش باد کاهش دید تا ۶۰ کیلومتر برساعت همراه با گرد و خاک و افزایش دما از سه شنبه ۳۱ فروردین تا اواخر هفته جاری کلیه مناطق استان را در بر می‌گیرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = یک