افزایش قاچاق دام از مرزهای آذربایجان غربی

افزایش قاچاق دام از مرزهای آذربایجان غربی

آراز آذربایجان– رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش قاچاق دام در استان خبر داد و گفت: تفاوت بالای قیمت گوشت با کشورهای همسایه مهمترین عامل افزایش قاچاق دام است.
رسول جلیلی با بیان اینکه تفاوت دو الی سه برابری قیمت گوشت در کشورهای همسایه در ماه‌های گذشته موجب افزایش قاچاق دام از استان شده است افزود: برای جلوگیری از این موضوع شرکت پشتیبانی دام در حال خرید محصول گوشت واحدهای دامی بزرگ و کوچک در استان است.
وی ادامه داد: همچنین در راستای مقابله با پدیده قاچاق بر اساس هماهنگی‌های انجام شده دامداری‌های کوچک گوسفند پروری که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته‌اند دام‌های خود را به فروش برسانند اجازه داده شده به صورت محدود اقدام به صادرات موقت کنند.
جلیلی با بیان اینکه در حال حاضر در تأمین گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان کمبود نداریم، اضافه کرد: در زمینه تأمین گوشت مرغ ماه گذشته ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان داشتیم که مازاد بر نیاز مصرف استان بود که علاوه بر تأمین نیاز استان بخشی به سایر استان‌ها ارسال شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تعداد واحدهای مرغداری در استان گفت: تعداد واحدهای مرغداری گوشتی استان به تعداد ۷۳۶ واحد و به ظرفیت بیش از ۱۵ میلیون قطعه و تعداد واحدهای مرغ گوشتی شهرستان ارومیه ۱۳۶ واحد بیش از ۳ میلیون قطعه در دوره است.
جلیلی در خصوص اقدامات انجام شده مرغداری‌ها جهت جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: مرغداری‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری در واحدهای خود، به طور جدی شرایط بهداشتی و قرنطینه را با تجهیز، نوسازی، بهینه سازی و اصلاح ساختار واحدهای خویش رعایت می‌کنند و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات مکانیزاسیون بدون محدودیت در اختیار تولید کنندگان بخش قرار داده است.
آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد، این مرزی بودن موجب افزایش قاچاق در بخش‌های مختلف به خصوص دام شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۰ ب.ظ

دیدگاه


+ پنج = 10