نماينده مردم اروميه در مجلس:

معیشت و سلامت میلیون ها انسان وابسته به حیات دریاچه ارومیه است

معیشت و سلامت میلیون ها انسان وابسته به حیات  دریاچه ارومیه است

گروه خبر:رئیس فراکسیون احیای دریاچه ها و تالاب های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیشت و سلامت میلیون¬ها انسان وابسته به حیات دریاچه ارومیه است گفت: تصمیم های غلط برخی مدیران در حوزه آبریز عامل اصلی خشکی دریاچه ارومیه بوده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، سیدهادی بهادری در همایش ملی فناوری های نوین در صنعت آب با نگرشی بر احیای دریاچه ارومیه که در دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار شد با تاکید براینکه احیای دریاچه ارومیه یک مسئله مهم بین المللی، ملی و اقلیمی است و به خطر افتادن حیات دریاچه ارومیه معیشت و سلامت مردم منطقه را به مخاطره خواهد انداخت اضافه کرد: تصمیم های غلط برخی مدیران در حوزه آبریز دریاچه ارومیه عامل اصلی خشکی دریاچه ارومیه بوده است.
بهادری با بیان اینکه تراز ۱۲۷۴٫۲ متری حداقل تراز مورد نیاز برای رسیدن به شرایط احیای دریاچه ارومیه است ادامه داد: با وجود اینکه تراز دریاچه ارومیه در سال جاری ۹۰ سانتی متر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما همچنان حداقل ۲٫۶ متر با تراز مطلوب برای احیا دریاچه فاصله دارد. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح های بزرگی طی سال های گذشته در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام گرفته است اظهار کرد:هم اکنون سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق سد سیلوه به دریاچه ارومیه انتقال می یابد و در صورت اتمام طرح تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری، سالانه ۶۴۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد. وی با اشاره به تشکیل فراکسیون دریاچه ها و تالاب ها در مجلس افزود: اصلاح قوانین و بروکراسی های مزاحم در حوزه آب و حمایت از بودجه های احیای دریاچه ارومیه از مهم ترین اهداف تشکیل این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی بوده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


دو × = 12