مديركل امور اقتصادي و دارائي استان:

مالیات۸۳ درصد درآمدهای آذربایجان غربی را تشکیل می دهد

مالیات۸۳ درصد درآمدهای آذربایجان غربی را تشکیل می دهد

گروه خبر:نماینده وزیر اقتصاد و مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان آذربایجان‌ غربی، میزان وصول درآمدهای استان در ۸ ماهه سال جاری را معادل ۵۴۵۱٫۴میلیارد ریال اعلام کرد که از این میزان، بالغ بر۹۷۴ میلیارد ریال از محل درآمدهای ملی و ۴۴۷۷٫۴ میلیارد ریال از محل درآمدهای استانی می‌باشد.
داود غفارپور اظهار داشت: از مجموع رقم درآمدهای استانی میزان ۳۷۱۸٫۴ میلیارد ریال از محل وصول درآمدهای مالیاتی و ۷۵۹میلیارد ریال از محل سایر درآمدها می‌باشد. دبیر ستاد تجهیز درآمد استان گفت: معادل ۸۳ درصد از مجموع وصول درآمدهای استانی مربوط به درآمدهای مالیاتی و ۱۷ درصد از درآمدهای مذکور، مربوط به درآمدهای غیرمالیاتی می باشد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به وضعیت وصول درآمدهای مالیاتی، عملکرد درآمدهای مستقیم را ۲۵۱۴٫۷ میلیارد ریال و عملکرد مالیات‌های غیرمستقیم را بالغ بر ۱۲۰۳٫۷ میلیارد ریال اعلام نموده و افزود: مجموع درآمدهای مالیاتی با ۸۶٫۳ درصد تحقق از ۱۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار می‌باشد. غفارپور گفت: با توجه به اهمیت درآمدهای مالیاتی، برای حداقل رساندن گریز از مالیات، هدف‌گذاری برای وصول درآمدهای مالیاتی باید در چارچوب کارکردهای قابل شناسائی باشد.دبیر ستاد تجهیز درآمد استان آذربایجان غربی، ارتباط مستقیم دبیرخانه با دستگاه‌های اجرایی و به موازات آن، برگزاری جلسات منظم و کارشناسی برای رفع موانع تحقق ارقام پیش‌بینی شده در قوانین بودجه سنواتی و از همه مهمتر، شناسائی ظرفیتهای جدید درآمدی استان را، از راهکارهای افزایش عملکرد درآمدهای استانی علی‌الخصوص، درآمدهای پاک مالیاتی عنوان نمود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 9