ارتقای سطح تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان ماحصل تلاش مسئولان است

ارتقای سطح تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان ماحصل  تلاش مسئولان  است

گروه خبر: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: ارتقاء سطح تور دوچرخه سواری بین‌المللی ایران (آذربایجان) از درجه ۲-۲ به سطح ۲-۱ حرفه‌ای ماحصل تلاش تمامی مسئولان استان در میزبانی چندین مرحله از این تور معتبر آسیایی است.
علی خلیلی در مجمع انتخاباتی هیئت دوچرخه سواری استان ضمن تبریک خسته میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و فرا رسیدن هفته وحدت افزود: سرمایه گذاری برای کشف استعدادهای پویا و توانمند و توجه ویژه به توسعه پایه و زیربنایی ورزش که عمده خاستگاه آن از مدارس و آموزش و پرورش است حرکتی رو به رشد در ورزش است.
وی اظهار کرد: رشته دوچرخه سواری دارای ظرفیت‌های خوبی در استان است و توجه به این مسئله با نگاه استانی و فرابخشی و توزیع امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در شهرستان‌ها و پرهیز از اختلافات سلیقه‌ای و بهره_گیری از تجربه و دانش پیشکسوتان این رشته ورزشی امری حائز اهمیت است که با مدیریت در فضایی آکنده از همدلی و صمیمیت به موفقیت‌های ارزشمندی می‌رسد.
خلیلی گفت: میزبانی هر چه کیفی‌تر بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) که در دوره‌های گذشته به اذعان مسئولان برگزاری فدراسیون جهانی از نظم و شکوه خاصی برخوردار بود نشانگر توانمندی بالای مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان در میزبانی این تور بین‌المللی بوده و تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح آن به تور درجه ۲ – ۱ حرفه‌ای داشته است.
وی گفت: با توجه به معضلات زیست محیطی وارده بر پیکره دریاچه زیبای ارومیه از فدراسیون جهانی و فدراسیون دوچرخه سواری کشور تقاضا داریم نام تور بین‌المللی آذربایجان که هم اکنون با عنوان تور ایران (آذربایجان) نام گذاری شده است مجددا به نام تور بین‌المللی دوچرخه_سواری دور دریاچه ارومیه تغییر نام دهد.
*نهادینه کردن فرهنگ همگانی این رشته هدف اصلی است
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور هم گفت: نهادینه کردن و فرهنگ سازی در حوزه همگانی علاوه بر ایجاد جامعه‌ای سالم و بانشاط گامی موثر در توسعه بخش قهرمانی و شناسایی استعدادهای این رشته است.
خسرو قمری افزود: رشته دوچرخه سواری مستعد همگانی کردن است و به عنوان یک وسیله نقلیه مطمئن و بی آلایش نقش بسزایی در ایجاد نشاط اجتماعی و رهایی از هوایی آلوده و زندگی ماشینی دارد.قمری گفت: بر اساس دستورات موکد مقام معظم رهبری و سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در راستای توسعه فرهنگ ورزش همگانی قصد داریم رشته دوچرخه_سواری را که بستری مناسب برای همگانی کردن دارد جامعه هدف قرار داده و سلامتی و نشاط را در بین آحاد مردم نهادینه کنیم.وی گفت: ایجاد باشگاه‌های دوچرخه سواری و حمایت از ورزشکاران برتر استان از نیازهای اساسی است چرا که وقتی ورزشکاری به روزهای اوج می‌رسد نیازمند حمایت و نشان دادن توانمندی‌های موجود می‌باشد که در صورت عدم وجود باشگاه‌های بومی مجبور است به باشگاه‌های سایر استان‌ها مهاجرت کرده و در این صورت بازیکنان بومی شهرها در اختیار استان‌های خودی قرار نگرفته و پراکنده می‌شوند.
قمری در خصوص توسعه رشته‌های مختلف دوچرخه سواری در سطح کشور گفت: چهار رشته کورسی در مواد پیست و جاده، رشته بی ام ایکس به عنوان یک رشته المپیکی، رشته تریال که با کم‌ترین هزینه و در فضایی محدود می‌توان به آن پرداخت و رشته کوهستان از رشته‌هایی هستند که در سال ۹۳ سرمایه گذاری و برنامه_ریزی دقیق‌تری برای برگزاری آن‌ها خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تغییر نام تور بین‌المللی آذربایجان به نام (تور ایران) گفت: کشور جمهوری آذربایجان دو سال پیش به دلایلی و به بهانه‌های مختلف با برگزاری تور دوچرخه سواری در کشورش قصد داشت از نام تور معتبر و با سابقه آذربایجان ایران سوء استفاده کند که این امر ما را مجبور به تغییر نام این تور بین‌المللی کرد.
قمری گفت: سال آینده استان آذربایجان غربی با وجود میزبانی چندین مرحله از تور بین‌المللی ایران (آذربایجان) و بر خلاف سال‌های گذشته به دلیل ارتقاء این تور به درجه ۲ -۱ حرفه‌ای نمی‌تواند در دوره بیست و نهم تیمی داشته باشد چرا که فقط تیم‌های باشگاهی حرفه‌ای که به ثبت فدراسیون جهانی رسیده‌اند می‌توانند در آن شرکت کنند و متأسفانه این استان برعکس استان آذربایجان شرقی باشگاه حرفه‌ای ندارد.
مجمع انتخاباتی رئیس هیئت دوچرخه سواری استان با حضور خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه_سواری کشور در ارومیه برگزار شد و محمد رضا اسدی با کسب ۱۴ رای از ۱۵ رای مأخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت دوچرخه سواری استان انتخاب شد.
در این مجمع از فعالیت‌ها و اقدامات سعید مینایی مهر رئیس سابق هیئت دوچرخه سواری استان و مجید ساداتی سرپرست سابق این هیئت با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


شش − 5 =