رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه:

توسعه سرانه ورزش های همگانی در ارومیه به جد دنبال می‌شود

توسعه سرانه ورزش های همگانی در ارومیه به جد دنبال می‌شود

آرازآذربایجان،آذربایجان غربی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه گفت: از همه امکانات برای توسعه و افزایش سرانه ورزش های همگانی در شهرستان استفاده می کنیم.
سجاد خوبدل با بیان اینکه یکی از سیاستهای اداره کل ورزش و جوانان مبتنی بر ابلاغیه ها و سیاستهای وزارت ورزش و جوانان و دولت سیزدهم، توسعه شادابی و نشاط فردی و اجتماعی، سلامت روحی و جسمی برای آحاد مختلف جامعه است، افزود: در کنار ورزشهای عمومی محور که در مکانهای مختلف برگزار می‌شود، کمیته همگانی در قالب هیاتهای ورزشی برای عمومی کردن رشته های تخصصی در پارک ها و سالن ها، اقدام می کند.
وی ادامه داد: ورزشهای همگانی، در قالب رشته هایی به صورت خاص از جمله پیاده رویی همگانی، دوچرخه سواری عمومی، کوهپیمایی و کوه روی به شکل مدون، توسط هیاتهای مدنظر در حال انجام است.
خوبدل گفت: در کنار این برنامه ها، همایشهای پیاده رویی خانوادگی نیز در زمانهای مشخص براساس فراخوانهایی که اداره ورزش و جوانان داده می شود، برگزار می شود که در این راستا، در آذربایجان غربی به لحاظ توسعه ورزشهای همگانی، پیاده رویی عمومی گامهای بزرگی برداشته شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه خاطر نشان کرد: از تابستان سال گذشته تاکنون بیش از ۸ همایش پیاده رویی در شهرهای مختلف برپا شده و در هفته تربیت بدنی نیز نزدیک به ۱۵ پیاده رویی برگزار شد که نشان می دهد عزم عمومی برای توسعه ورزشهای همگانی، جدی است.
وی با بیان اینکه توسعه و نظارت بر ورزش‌های صبحگاهی پارکی در ارومیه پیگیری می شود، اظهار کرد: کمیته ورزش‌های عمومی هیات همگانی ارومیه عزم دارد در پارک‌های مختلف با استفاده از ظرفیت آحاد مردم در گروه‌های سنی مختلف تحت نظر مربیان متخصص، با نظارت هیات همگانی، هرروز ورزش‌های صبحگاهی را به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده اجرایی شود.
خوبدل افزود: بیست و هشتم مهرماه امسال ایستگاه ورزش صبحگاهی پارک الغدیر ارومیه با همکاری شهرداری و هیئت ورزش‌های همگانی ساماندهی شد و ایستگاههای ورزش در سایر پارک‌های شهر نیز به مرور برپا می‌شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه با بیان اینکه در تلاشیم از ظرفیت سالن‌ها، فضای سبز و پارک‌ها برای توسعه ورزش‌های عمومی استفاده شود، تصریح کرد: ورزش‌های صبحگاهی پارکی تا پیش از شروع بارش‌ها و سرما به صورت منظم و مدون انجام می‌شود اما با شروع فصل سرما در نظر داریم، بخش از سالن‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان را در ساعت اولیه صبح در اختیار ورزش‌ عمومی صبحگاهی تحت نظر مربیان متخصص هیات ورزشهای همگانی قرار دهیم تا ورزشکاران در داخل سالن به ورزش‌های خود در فصل سرد ادامه دهند.
خوبدل اظهار کرد: همچنین برگزاری همایش‌های کوه روی عمومی نیز در مسیرها و کوه‌های اطراف شهر همواره توسط،دستگاهای مختلف انجام می‌شود و نشاط و شادابی عمومی را برای جامعه به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: به جد در تلاش هستیم تا سرانه ورزش همگانی را در ارومیه افزایش دهیم و یکی از برنامه‌های اصلی و جدی اداره کل ورزش و جوانان این است که از کلیه امکانات و سالنهای اداره کل برای توسعه ورزش‌های عمومی استفاده کنیم و چنانچه نیاز باشد از امکانات و فضاهای سایر دستگاه‌ها نیز که واجد امکانات هستند، در جهت ارتقاء سلامت جامعه بهره بگیریم.
وی گفت: همچنین پیشنهاد می شود در قالب مصوبه ای در شورای ورزش شهرستان، تصویب شود ادارات و دستگاههایی که دارای سالن های ورزشی هستند سالنها را در ساعات اولیه به ورزش اختصاص دهند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = هشت