رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی:

۱۴ باند بزرگ سرقت در آذربایجان غربی منهدم شد

۱۴ باند بزرگ سرقت در آذربایجان غربی منهدم شد

آرازآذربایجان– رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ باند سرقت در سطح استان شناسایی و منهدم شده است.
سرهنگ سامان غنی زاده صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: در این مدت در شهرستان های ۱۷ گانه این استان تعداد ۱۰۴۰ نفر سارق را دستگیر شده که از این تعداد ۷۰۷ نفر دارای سابقه اعتیاد بودند و بیشترین گروه سنی را رده سنی ۲۰ الی ۳۰ ساله تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه ۸۱ درصد این دستگیر شدگان دارای مدرک دیپلم و یک درصد از آنان دارای مدارک تحصیلی بالاتر از دیپلم بوده اند افزود: در این راستا ۴۱ باب واحد صنفی متخلف که اقدام به خرید اموال مسروقه می کردند نیز در سطح استان پلمپ شده اند.
سرهنگ غنی زاده ادامه داد: همچنین در دوماهه سال جاری ۹۱درصد سرقت های مهم در سطح استان منجر به کشف شده این در حالی است که سال گذشته ۸۶ درصد سرقت های صورت گرفته منجر به کشف شده بود.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی ۲۷۵ هزار و ۵۴۱ انواع سیگار، شش هزار و ۵۰۰ انواع اقلام آرایشی و بهداشتی و بالغ بر ۵۰ هزار قلم انواع داروی قاچاق را از مهمترین اقلام قاچاق کشف شده برشمرد و افزود: ارزش ریالی این کالاها ۸۵ میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۹۳۹ هزار ریال برآورد شده است.
وی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد سرقت های مسلحانه صورت گرفته در سطح استان منجر به کشف شده است گفت: در این مدت زمان همچنین۱۲۳ جاعل و ۱۲۶ نفر کلاهبردار در حوزه جعل و کلاهبرداری در سطح استان دستگیر شده اند.
سرهنگ غنی زاده یاد آور شد: امسال دوباند سارقین کابل و تجهیزات شرکت برق با ۹۹ سرقت شناسایی و منهدم شد که در این دوباند تعداد هشت نفر سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شده اند.
وی با اشاره به جرایم اقتصادی در استان طی سالجاری افزود: در دوماهه سال ۹۷ تعداد ۵۸ فقره جرائم اقتصادی به ارزش بالغ بر ۳۶۷ میلیارد ریال در سطح استان کشف کرده ایم که ۵۷ نفر متهم در این پرونده ها دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: در دوماهه سال جاری ۳۴ فقره پرونده زمین خواری با متراژ ۳۴۶ هزار و ۴۸۲ متر مربع و به ارزش ریالی ۷۰ میلیارد ریال با شناسایی و دستگیری ۳۵ نفر زمین خوار در سطح استان کشف شده است.
سرهنگ غنی زاده با بیان اینکه هشت هزار و ۸۰۰ مورد خدمات انگشت نگاری و ارائه سوءپیشینه در دوماهه سال جاری به همشهریان استان ارائه شده است افزود: در پرونده ۸۹ درصد قتل های صورت گرفته در سطح استان نیز، قاتل پرونده ها دستگیر شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱:۴۶ ب.ظ

دیدگاه


پنج − = 1