۸۷ درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

۸۷ درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی  پرداخت شد

گروه خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال مطالبه چغندرکاران استان، پنج هزار و ۷۲۰ میلیاردریال آن پرداخت شد. به گزارش آراز آذربایجان، اکبر کرامتی افزود: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند در استان بیش از ۴۷۲ هزار تن محصول توسط چغندرکاران به کارخانه های قند استان تحویل داده شده است و این روند همچنان تا اوایل دی ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان برداشت شود، بیان کرد: سالانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی چغندر قند در استان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به وجود پنج کارخانه قند در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده گفت: مقام نخست کشوری تولید، سطح زیر کشت و عملکرد چغندر قند متعلق به اذربایجان غربی است.
کرامتی اضافه کرد: امسال میانگین برداشت چغندر قند از مزارع آذربایجان‌غربی ۵۵ تُن در هکتار با میانگین عیار ۱۶درصد و میزان افت محصول ۲ درصد است که این امر نشان‌دهنده افزایش تولید و کیفیت این محصول در مزارع است.وی از کارخانجات قند استان درخواست کرد تا در مورد اُفت زنی و موضوع عدم خروج محصول از استان اهتمام کافی و وحدت رویه را با همدیگر داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به مشکل بحران کم آبی دریاچه ارومیه در سال زراعی جدید، از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای استفاده بهینه از آب در مزارع برای جلوگیری از دسترس خارج شدن محصول و پاک سازی آفت سن از مزارع انجام گیرد.
کرامتی اضافه کرد: با توجه به نقش فعالیت کارخانجات قند در تولید و اشتغالزایی در منطقه، ساماندهی و ایجاد تعادل بین تولید و جذب محصول، از جمله ضروریاتی است که باید به آن توجه اساسی شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


سه + 4 =