بیش از ۱۶۹ هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی سنددار شد

بیش از ۱۶۹ هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی سنددار شد

آرازآذربایجان– مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: ۱۶۹ هزار و ۸۶ واحد مسکونی روستایی در این استان از طرح سنددار کردن اماکن روستایی بهره مند شده است.
محمود بدلی افزود: ۲۳۵ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی وجود دارد که با این آمار تاکنون ۷۱ درصد این واحدها در یکهزار و ۶۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار سنددار شده است.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: تاکنون ۲۹ شهر با ۳۵ هزار و ۸۱۵ واحد مسکونی از خدمات طرح سنددار کردن این اداره کل بهره مند شده است.
وی اظهار داشت: متقاضیان این طرح می توانند مدارک خود را به دهیاری تحویل دهند و از سفر به شهر خودداری کنند که در این صورت کارشناسان این اداره کل به دهیاری روستاها مراجعه می کنند و اسناد لازم را تحویل می گیرند.
وی بیان کرد: کارشناسان این اداره کل آمادگی لازم را جهت حضور در روستاها دارند تا مدارک لازم را از روستاییان بگیرند و طرح سنددار کردن اماکن روستایی را با سرعت پیش ببرند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: حضور کارشناسان بنیاد مسکن در روستاها منجر به کاهش هزینه های اضافی برای متقاضیان می شود.
بدلی اضافه کرد: سرعت بخشیدن به اجرای طرح سند دار کردن اماکن روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیازمند همکاری بیش از پیش مردم است.
در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آنها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


هفت × 1 =