یک هزار هکتار اراضی حاشیه شهر ارومیه به محدوده شهری اضافه شد

یک هزار هکتار اراضی حاشیه شهر ارومیه به محدوده شهری اضافه شد

آرازآذربایجان، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در طرح جامع شهر ارومیه که به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است، حدود یک هزار هکتار از اراضی حاشیه این شهر به محدوده شهری الحاق شد.
سید محسن حمزه لو با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه، اظهار کرد: هدف اصلی از الحاق یک هزار هکتار از اراضی به محدوده شهری حل مشکل تعاونی‌هایی بود که مشکلات آنان چند دهه ادامه داشت و حدود ۱۰۰ هزار نفر را درگیر خود کرده بود.
وی در رابطه با ساخت و سازهای بدون مجوز در خارج از محدوده‌ی شهری، افزود: با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و سازهایی که پیش از این در خارج از محدوده‌ی شهری به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود، ساماندهی می‌شود همچنین بسیاری از اراضی، متعلق به شرکت‌های تعاونی بر اساس ضوابط و مقررات به محدوده‌ی شهری الحاق خواهد شد.
حمزه‌لو در بخش دیگری با بیان اینکه نیازمند کار تیمی در مجموعه مدیریت شهری هستیم، گفت: در بحث مطالعات طرح جامع شهری ارومیه اختلاف نظرهایی در مورد جمعیت شهر وجود داشت که به هیچ عنوان نباید به تقابل با یکدیگر تعبیر شود البته منافع شهری در اولویت ما قرار دارد و باید نسبت به رفع اختلاف نظرها در جلسات مشترک کارشناسی اقدام کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص اختلاف نظر آمار جمعیتی ارومیه ادامه داد: ملاک ارائه آمار جمعیتی مربوط به سازمان برنامه و بودجه است و شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه می‌توانند از مجاری قانونی نسبت به بازنگری در سرشماری اقدام کنند که مساله پیچیده‌ای نیز نیست.
وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یک سازمان مصرف کننده آمار است نه تولید کننده آمار؛ که در همین راستا در چهارچوب قانون در کنار مجموعه مدیریت شهری خواهیم بود.
حمزه‌لو با تاکید بر ضرورت تعریف درآمد پایدار برای شهر ارومیه، یادآور شد: اینکه منتظر ماند تا از مرکز به شهرستان ارومیه بودجه‌ای اختصاص یابد به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ معتقدیم باید از ظرفیت‌های ارومیه در راستای تعریف درآمد پایدار بهره برد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 35