نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي:

تجهیزات آتش‌نشانی آذربایجان‌غربی پاسخگوی بلندمرتبه‌سازی‌ها نیست

تجهیزات آتش‌نشانی  آذربایجان‌غربی  پاسخگوی  بلندمرتبه‌سازی‌ها  نیست

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هم‌اکنون تجهیزات آتش‌نشانی استان آذربایجان‌غربی پاسخگوی ساختمان‌های بیش از سه طبقه نیستند.
به گزارش آراز آذربایجان، جلال محمودزاده ، با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهایی مانند تهران، تعداد سازه‌های ناامین بسیار زیاد است اظهار داشت: اما در شهری مانند مهاباد که بلندمرتبه‌سازی از سالیان اخیر در آن آغاز شده و نظام‌مهندسی نیز این مسائل را به خوبی کنترل کرده است، نمی‌توان گفت که سازه‌های ناایمن در مهاباد وجود دارد.
وی تصریح کرد: تنها مشکل این است که سازه‌هایی که در مهاباد یا سایر شهرها ایجاد شده‌اند، بلندمرتبه‌سازی‌ها هم‌راستا با امکانات شهرداری‌ها مانند آتش‌نشانی انجام نشده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مثال در بیشتر شهرهای آذربایجان‌غربی، امکانات آتش‌نشانی پاسخگوی بیش از سه طبقه ساختمان نیست در حالی که در بیشتر شهرها، ساختمان‌های ۱۰ تا ۱۲ طبقه وجود دارد و اگر حادثه آتش‌سوزی در آنها رخ دهد بی‌تردید آتش‌نشانی نمی‌تواند مهار کند و امکانات دسترسی به طبقات فوقانی را ندارد و از این بابت، صدمات مالی و جانی، مردم ساکن در این مناطق را تهدید می‌کند.
وی افزود: بنابراین یکی از تهدیدات شهرهای کوچک که در سالیان اخیر بلندمرتبه‌سازی در آنجا رخ داده، بحث عدم امکانات آتش‌نشانی در شهرداری‌ها است که توان اطفای حریق در بیش از سه طبقه را نداشته و بنابراین معضلی همچون حادثه پلاسکوی تهران و متروپل رخ می‌دهد.
محمودزاده بیان کرد: لازم است که وزارت کشور هر چه سریعتر به شهرداری‌ها کمک کند تا امکانات لازم آتش‌نشانی مانند ماشین‌های دارای نردبان ویژه را تهیه کنند تا اگر مشکلی به وجود آمد، بتوانند به ساختمان‌های بالای چهار طبقه برسند و کمک کنند.
وی تصریح کرد: از سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور مشکلات مربوط به نبود تجهیزات آتش‌نشانی پیگیری شده و آنها قول داده‌اند که به تعدادی از شهرهای کشور، ماشین‌های ویژه آتش‌نشانی برای دسترسی به طبقات بالا را خریداری کنند.
وی تصریح کرد: اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان، این موضوع همچنان بی‌نتیجه مانده و سازمان شهرداری‌ها اقدام به خرید این ماشین‌ها نکرده‌اند چون قیمت هر ماشین بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان است و باید از خارج از کشور وارد شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بی تردید با توجه به اهمیت موضوع، وزارت کشور باید هزینه‌ای برای تجهیز آتش‌نشانی‌ها پیش‌بینی کند و نباید پس از حادثه به دنبال چاره‌اندیشی برای حل مشکلات بوده، بلکه باید پیش از آن، پیش‌بینی حوادث را داشته باشیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


7 × = چهارده