قطار ارومیه در ایستگاه پایانی چشم انتظار وعده دولت

قطار ارومیه در ایستگاه پایانی چشم انتظار وعده دولت

گروه گزارش: با گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز عملیات اجرایی راه آهن سراسری ارومیه – مراغه، با وجود اینکه ماه های زیادی است درایستگاه پایانی قرار دارد، اما هنوز آماده بهره برداری نشده است.
عملیات اجرایی راه آهن ارومیه – مراغه از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتردر پنج قطعه آغاز شده و روند اجرای آن هنوز به پایان نرسیده، این در حالی است که بر اساس آخرین وعده دولتی ها قرار بود پایان سال ۹۶ طرح خاتمه یابد.پس از کش و قوس های فراوان و عدم تحقق وعده های مکرر اواخر سال گذشته به صورت غیررسمی و نمایشی سوت قطار سراسری مراغه- ارومیه، در ارومیه به صدا در آمد. معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در این مراسم اعلام کرد: طرح راه آهن ارومیه – مراغه هم اکنون ۹۸ درصد پیشرفت داشته و در مسیر پایانی است.نکته قابل تامل و تعجب اینکه پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی راه آهن ارومیه – مراغه اواخر سال ۹۶ درحالی عنوان شد که در بازدید امروز معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی این پیشرفت فیزیکی به نود و پنج و شصت و نه صدم درصد تقلیل یافت.آذربایجان غربی به‌ دلیل هم‌ مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان به‌عنوان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود شاهراهی که متاسفانه در بخش زیرساخت‌های راه و حمل‌ونقل محروم از شبکه ریلی است.
اعتراض معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نسبت به تعلل پیمانکار راه آهن ارومیه
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی در بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه نسبت به تعلل پیمانکار در شروع احداث سینی دوار در ایستگاه اعتراض کرد و گفت: با وجود تمامی هماهنگی_ها و اقدامات انجام شده برای تکمیل این پروژه براساس زمانبندی که مسئولان ارشد وزارتخانه راه و شهرسازی اعلام کرده بودند، متاسفانه پیمانکار پروژه که منتخب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور است در اجرای بخش سینی دوار که بخش نهایی و مهمترین مرحله از تکمیل خط آهن که امکان بهره برداری از آن را فراهم می کند تعلل کرده است .تقی کهوریان ادامه داد: براساس اعلام مدیرعامل شرکت گاز استان و همچنین گزارش نماینده مشاور پروژه ایستگاه راه آهن ارومیه، چهارشنبه هفته جاری با تزریق گاز به خط انتقال، انشعاب گاز ایستگاه برقرار می شود.
تکمیل راه آهن ارومیه – مراغه ۱۰۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
پیش ازاین مقرر بود بخش سینی دوار اجرای این پروژه که از طریق ترک تشریفات از سوی شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشوربه عنوان کارفرما به پیمانکارمربوطه واگذار شده است با بهبود شرایط جوی بعد از سپری شدن زمستان سال گذشته شروع گردد، به گونه ای که در فروردین ماه با اتمام پروژه امکان بهره برداری از قطار باری فراهم شود و پس از انجام تست های فنی مربوطه در مسیر راه آهن احداثی و تکمیل سیستم های مخابراتی از خرداد ماه سال جاری نیز قطار مسافربری به ایستگاه ارومیه وارد شود که این تاخیر موجب شد بار دیگر طرح دچار سردرگمی شود.
بهار امسال راه آهن ارومیه – مراغه به پایان می رسد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی گفت: بعد از تاخیر طولانی در روند اجرای این طرح شاهد مراحل پایانی راه آهن ارومیه هستیم که امید می رود بهار امسال شاهد بهره_برداری از این طرح باشیم.هادی بهادری اظهارداشت: مقرر بود این طرح دهه فجر سال گذشته افتتاح شود که با هدف ارتقای ایمنی و سلامت کامل مردم از طریق سفر با قطار تاکید شد طرح با دقت نظر بیشتری اتمام یابد که به بهار سال ۹۷موکول شد.وی اضافه کرد: ساختمان اصلی ایستگاه ارومیه بابیش از ۹۶ درصد پیشرفت در حال اجراست و مراحل زیرسازی و ریل‌گذاری نیز در حال اتمام بوده و هم اکنون تمام نیروی کار برای تکمیل نواقص و آماده سازی مسیر متمرکز شده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر ، موقعیت جغرافیایی ویژه آذربایجان غربی دسترسی آسان کشورمان به بازارهای جهانی را فراهم کرده است به طوری که جاده و ریل‌های ارتباط با اروپا و به‌ویژه مبادی اصلی ورود و خروج کالا و مسافر از کشور به اروپا و بالعکس در آذربایجان غربی قرار دارد اما متاسفانه شاخص‌های توسعه‌ای حمل‌ونقل به‌ویژه ضریب نفوذ شبکه ریلی کمتر است.
arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۶:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


هفت × = 28