مديرعامل منطقه آزاد تجاري صنعتي ماکو:

متاسفانه در زمینه قاچاق کالا بین استان ها تبعیض وجود دارد

متاسفانه در زمینه قاچاق کالا بین استان ها تبعیض وجود دارد

گروه خبر:نبودن زیرساخت ها در منطقه آزاد ماکو سبب شده تا سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در این منطقه نداشته باشند.
ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در مناطق آزاد تجاری به منظور جذب هر چه بیشتر سرمایه گذار موضوعی است که نمی تواتن از آن غفلت کرد.
بیش از سه سال است که منطقه آزاد در ماکو به مدیریت حسین فروزان کار خود را آغاز کرده است ولی به نظر می رسد روند جذب سرمایه_گذار در این منطقه به کندی پیش رود.
آنچه در این میان حائز اهمیت است، آماده نبودن زیرساخت های مورد نیاز در این منطقه است که سبب شده تا سرمایه گذاران از حضور در این منطقه برای سرمایه گذاری خودداری کنند.
* متاسفانه در زمینه قاچاق کالا تبعیض بین استان ها وجود دارد
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در نشست خبری اظهار داشت: متاسفانه در زمینه قاچاق کالا تبعیض بین استان ها وجود دارد که این امر نشان از عدم تعریف درست در زمینه قاچاق است.
وی ادامه داد : فرودگاه منطقه آزاد ماکو دو روز آینده اولین پرواز خود را با هواپیمای بوئینگ را به ثبت خواهد رساند.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با بیان اینکه در این پرواز خانواده شهدا و جانبازان در سفر یک روزه به مشهد اعزام می شوند تصریح کرد: در ابتدا هواپیماهای کوچک در این فرودگاه به پرواز در خواهند آمد و سپس با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شاهد پرواز هواپیماهای بزرگ نیز خواهیم بود.
این مسؤول ادامه داد: در این راستا با مشکلات زیرساختی مواجه هستیم به طوری که هم اکنون هتل با ظرفیت بالا در این منطقه وجود ندارد که براساس برنامه ریزی به عمل آمده سال آینده مشکل هتل رفع خواهد شد.
فروزان اذعان داشت: ۳۸ سوئیت در دست اجرا است که همگی تا پایان فروردین ماه به اتمام خواهند رسید و به طور کلی هتل های در دست اجرا نیز تا سال ۹۷ به اتمام خواهند رسید.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ادامه داد: سرمایه گذاری در این منطقه به دلیل نبود زیرساخت ها وضعیت مطلوبی ندارد و در سرمایه گذاری به دلیل عدم وجود زیرساخت ها و بروکراسی اداری با مشکل مواجه است.
این مسؤول گفت: در آذربایجان غربی سرمایه_گذاری عظیم ملی انجام نشده است و اسم استان را امنیتی و مرزی گذاشته اند و این امر سبب عدم جذب سرمایه گذار می شود.وی یادآور شد: سال های سال است که برق منطقه آزاد ماکو ضعیف است و نیازمند برق ۴۰۰ کیلو ولت هستیم که به دلیل عدم اعتبار، هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
فروزان با بیان اینکه هنوز در زمینه راه آهن، راه دسترسی و فرودگاه وضعیت مطلوبی نداریم افزود: ورود سرمایه گذار به خاطر زیرساخت ها بسیار کند است.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته تلاش شده زیرساخت ها را فراهم کنیم، یادآور شد: یک شهرک صنعتی در ماکو فعال است که با تمام توان و به صورت ۱۰۰ درصدی در حال فعالیت بوده و ۴۴ واحد تولیدی در آن مشغول به کار هستند.
این مسؤول با بیان اینکه فعال نگه داشتن این واحدها یکی از اقدامات خوبی است که انجام گرفته است، اظهار داشت: جذب سرمایه گذار هدف اصلی در منطقه آزاد ماکو هست.مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو مجموع سرمایه گذاری در این منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۰۷ میلیون دلار در این منطقه توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و یک میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری نیز در دست اقدام است.این مسؤول تصریح کرد: ۹ ماه امسال سه میلیون خودرو در جاده ۱۱ متری ماکو که یک هزار و ۳۰۰ خودرو سنگین به صورت روزانه در حال تردد در این محور هستند، رفت و آمد دارند که نیازمند حمایت های استانی در این خصوص هستیم.
فروزان با بیان اینکه باید نمایندگان مجلس در شهرهای مختلف استان نسبت به همکاری هر چه بیش تر در این خصوص تلاش کنند، کلید توسعه استان را در گرو توسعه منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: مشکلات زیادی داریم و اگر بخواهیم به آینده فکر کنیم حمایت هایی نیز باید انجام شود.
وی در ادامه به انتقاد از اینکه تعریف درستی از قاچاق نداریم، یادآور شد: سازمان منطقه آزاد ماکو بازارچه ای دارد که شاهدیم امسال ۳۲ میلیون دلار از این بازارچه کالا وارد و خارج شده است.
فروزان ادامه داد: اگر کل این مبلغ از طریق قاچاق نیز تحقق یابد در مقابل ۲۰ میلیارد دلار قاچاق چیزی نیست.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از آراز خبر، وی با بیان اینکه در زمینه قاچاق کالا تبعیض بین استان ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: کالایی که به راحتی از مرزهای استان کردستان وارد می شود در این منطقه به عنوان قاچاق تلقی می شوند که این امر نشان از عدم تعریف درست در زمینه قاچاق است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


4 × پنج =