احداث پروژه‌های بزرگ راه آهن و آزاد راه تبریز به بازرگان تسریع می‌شود

احداث پروژه‌های بزرگ راه آهن و آزاد راه تبریز به بازرگان تسریع می‌شود

آرازآذربایجان-مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از عزم این سازمان برای تسریع در احداث دو پروژه بزرگ راه آهن و آزاد راه تبریز به بازرگان با همکاری وزارت راه و شهرسازی خبر داد.
غلامرضا سلیمانی در نشست مشترک با مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت حل مسائل و مشکلات تفاهم نامه‌های منعقده فی مابین اظهار داشت: مقرر شده بعد از بررسی‌های کارشناسانه و گفت‌وگوی فی مابین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به ارسال درخواست‌های قیر سازمان منطقه آزاد ماکو برای پروژه‌های مورد تفاهم اقدام شود و اداره راه و شهرسازی استان نیز نسبت به تأمین قیر بخش‌های آسفالت شده و آماده آسفالت تمامی راه‌های منطقه آزاد ماکو در اسرع وقت اقدام کند.
وی با اشاره به اهمیت بررسی مشکلات مربوط به تسهیلات مقاوم سازی خانه‌های زیرکوهی ماکو نیز افزود: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی پیگیری و مکاتبات لازم با شرکت بازآفرینی شهری ایران را در خصوص اعطای تسهیلات از محل اعتبارات بافت‌های فرسوده انجام می‌دهد.
سلیمانی تصریح کرد: در خصوص بازسازی جاده کمربندی (به ویژه جلوی سد دانالو) مقرر شده، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی اقدامات لازم را به صورت فوری انجام دهد و علاوه بر آن اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز نسبت به خط کشی راه‌های اصلی و راه‌های روستایی به خصوص شهرستان‌های شوط و پلدشت در اسرع وقت اقدام می‌کند.
***احداث پروژه های بزرگ راه آهن و آزاد راه تبریز به بازرگان
وی از پیگیری احداث راه آهن بازرگان – تبریز و آزادراه تبریز-بازرگان خبر داد و افزود: امسال اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو پیگیری‌های لارم را برای تسریع این موضوع بیش از پیش انجام می‌دهند.
سلیمانی گفت: در خصوص جاده زنگنه- کلوس نیز مقرر است از مبلغ ۴۵ میلیارد ریال برآوردی برای احداث، ۱۵ میلیارد ریال توسط فرمانداری از ردیف‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تأمین مالی شود و ۳۵ میلیارد ریال مابقی نیز توسط اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی تأمین مالی می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: به منظور استفاده از تکنولوژی نوین در ساخت و ساز شهری و جاده‌ها، مرکز تحقیقات ویژه‌ای توسط اداره راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد تشکیل می‌شود.
***حل مشکلات مساکن مهر منطقه آزاد ماکو
وی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان به همراه سازمان منطقه آزاد ماکو نظارت بیشتر بر نحوه ساخت‌وساز و جلوگیری از تخلفات شهری و همچنین تشویق به صنعتی سازی ساخت‌وساز و ایجاد بانک ماشین آلات انجام می‌دهند تصریح کرد: در خصوص مسائل مربوط به مسکن مهر ابتدای جاده دانالو ماکو و ایجاد سیل بند و کانال‌های مربوطه نیز اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی پیگیری لازم را برای تأمین اعتبار از اعتبارات مدیریت بحران و یا اعتبارات یارانه‌ها انجام می‌دهد.
سلیمانی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر شهر مرزی بازرگان گفت: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نسبت به تأمین اعتبار از محل یارانه‌های نقدی مسکن و غیر نقدی به صورت تهاتر زمین صورت می‌دهد و سازمان منطقه آزاد ماکو نیز نسبت به انجام مطالعات تکمیلی ژئو تکنیک اقدام خواهد کرد.
به گفته وی تأمین اعتبار احداث پل عظیم کندی این منطقه نیز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه از دیگر مصوبات این نشست در خصوص جاده شوط به سه راهی شوط است و علاوه بر آن در خصوص نگهداری و برف روبی راه‌ها مقرر شده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان آذربایجان غربی به همراه معاونت عمرانی منطقه آزاد ماکو نسبت به مطالعه و برآورد هزینه آن اقدام کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 1