تردد بیش از ۱۰۹ هزار دستگاه کامیون طی ۹ ماه در مرز بازرگان ثبت شد

تردد بیش از ۱۰۹ هزار دستگاه کامیون طی ۹ ماه در مرز بازرگان ثبت شد

آراز آذربایجان- مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۹ هزار و ۱۰۹ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده که نشان دهنده تداوم فعالیت تجاری بین‌المللی در این خطه از کشور با شروع فعالیت مجدد است.
جابر اکبرزاده متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز به علت کنترل‌های بهداشتی را ۴۰۵ دستگاه عنوان کرد و افزود: در این مدت ۵۲ هزار و ۱۳۵دستگاه کامیون از کشور خارج شده که به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تجاری ناشی از آن، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: تعداد کامیون ورودی به کشور از این پایانه نیز امسال ۵۶ هزار و ۹۷۴ دستگاه بوده در حالی که سال گذشته در این مدت ۱۲۸ هزار و ۱۲۶ دستگاه بود.
وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.
مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


+ یک = 3