نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

۸۰۰ هزار تن سیب باغداران ارومیه در سردخانه باقی مانده است

۸۰۰ هزار تن سیب  باغداران ارومیه  در سردخانه  باقی مانده است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: هزینه تمام شده سیب برای کشاورزان و خانواده‌ آنها با احتساب قیمت کود، سم، کارگر، ماشین آلات، سورتینگ و سردخانه به حدود ۱۸ الی ۲۲ هزار تومان رسیده است، آیا انصاف است که نزدیک ۸۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها باقی مانده باشد.
به گزارش آراز آذربایجان، سیدسلمان ذاکر در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گفت: استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال جاری تولید سیب سفید و سرخ داشته و عمده‌ترین درآمد مردم از تولید سیب است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: متأسفانه هنوز سیب ارومیه در سردخانه‌ها باقی مانده است، هزینه تمام شده سیب برای کشاورزان و خانواده‌ آنها با احتساب قیمت کود، سم، کارگر، ماشین آلات، سورتینگ و سردخانه به حدود ۱۸ الی ۲۲ هزار تومان رسیده است، آیا انصاف است که نزدیک ۸۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها باقی مانده باشد.
وی افزود: وزرای صمت، جهاد کشاورزی و امور خارجه برای صادرات سیب چه کاری انجام داده‌اند، کجا هستند رایزن‌های شما، حقوق گمرکی پاکستان را ببینید، برای یک کامیون ۲۵ تنی حدود ۴۰۰ میلیون حقوق گمرکی دریافت می‌کنند در حالی که باید این میزان ۱۰۰ میلیون تومان باشد. چرا نرخ سامانه نیما را ۲۵ درصد پایین‌تر از بازار محاسبه می‌کنید./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


− هشت = 1