۲۴۰ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر آذربایجان غربی برخوردار شدند

۲۴۰ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر آذربایجان غربی برخوردار شدند

آرازآذربایجان،مدیر عامل هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی این جمعیت در تعطیلات عید نوروز امسال، ۲۴۰ هزار نفر از مسافران و شهروندان از این خدمات برخوردار شدند.
امیر جعفرزاده افزود: با اجرای بیست و دومین طرح ملی خدمات بشر دوستانه جوانان به مسافران نوروزی، ۱۴ پست در ۱۰ شهرستان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال خدماتی متنوعی از جمله ارائه آموزش امدادی، داروهای اورژانسی، سنجش و کنترل سلامت، راهنمایی سفر، راه اندازی خیمه بازی کودکان و نماز را به مسافران نوروزی و شهروندان ارائه کرده است.
وی ادامه داد: خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر شامل اطلاع رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر بوده که مسافران از آن بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در اجرای این طرح ۵۰۰ نفر روز تاکنون از اعضای داوطلب هلال احمر در شهرهای ماکو، چالدران، چایپاره، خوی، سلماس، ارومیه، پیرانشهر، نقده، مهاباد و سردشت در ایستگاه های ایمنی و سلامت مسافران خدمات راهنمایی و ایمنی به مسافران ارائه کردند.
جعفرزاده گفت: در خصوص آموزش مهارت‌های ترافیکی بیش از سه هزار نفر و در بخش خیمه‌های سوالات شرعی نیز چهار هزار و ۵۰۰ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.
وی اضافه کرد: در این طرح بیش از ۱۰ نوع خدمات شامل ایستگاه سلامت، راهنمایی مسافران نوروزی، خیمه نماز، فضای دوستدار کودک و اسکان مسافرین به مسافران نوروزی ارائه شد.
آذربایجان غربی که در منتهی الیه شمال غرب کشور قرار دارد، در نوروز امسال به مقصدی برای بسیاری از گردشگران تبدیل شده و بسیاری از خانواده هایی که ایام نوروز را برای سفر انتخاب می کنند، به دور از هیاهوی استان های پرترافیک، این استان را برای یک گردش نوروزانه بر می‌گزینند.
این استان که جاذبه های طبیعی و تاریخی آن و مردم میهمان نوازش، همواره برای مسافران خاطره انگیز بوده، در نوروز امسال نیز با افزایش قابل توجه سفر نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


6 + = سیزده