همکاری مردم مانع از بروز ناآرامی در ارومیه شد

همکاری مردم مانع از بروز ناآرامی در ارومیه شد

آراز آذربایجان – فرماندار ارومیه با اشاره به وقایع اخیر در برخی از نقاط کشور، گفت: همکاری مردم فهیم ارومیه با مسئولان و عوامل انتظامی مانع از بروز ناآرامی در این شهرستان شد.
عباس حسن خانی افزود: مردم، بازاریان، معتمدان و ریش سفیدان در کنار عوامل انتظامی به خوبی شهر را کنترل کردند و برخی موارد جزعی نیز مدیریت شد.
وی اضافه کرد: تعداد اندکی در روز شنبه، ۹ دی ماه به خیابان آمدند اما در چند دقیقه اول با هدایت عوامل انتظامی پراکنده شدند.
فرماندار ارومیه گفت: ارومیه جزو شهرهای بزرگ کشور بود که تجمع و ناآرامی در آن به حداقل رسید و این مهم به همت مردم فهیم و ولایتمدار این شهرستان و درایت عوامل انتظامی تحقق یافت.
حسن خانی افزود: عوامل انتظامی این شهرستان به خوبی توانستند با خویشتن داری و هدایت مناسب، نسبت به متفرق کردن مردم و برقراری آرامش اقدام کنند.
به گفته وی تعداد اندکی از جوانان که برای اعتراض به خیابان ها آمده بودند، در همان لحظه های نخست منصرف شدند تا فرصت طلبان از حضور آنان سوء استفاده نکنند.
وی اضافه کرد: در شهر ارومیه به اموال عمومی و دولتی خسارتی وارد نشد.
فراخوان‌های مشکوک برای تجمع اعتراضی که با موج‌سواری بر برخی نارضایتی‌ها از مسایل اقتصادی طی یک هفته گذشته از سوی عوامل خارجی سازماندهی می ‌شد، در مواجهه با ‘ نه ملی’‌ از روز گذشته فروکش کرده است.
سخنان رئیس جمهوری و اعلام اینکه طبق قانون اساسی تجمع اعتراضی حق همه ایرانیان است، تیر خلاصی به قلب چرکین دشمنان ملت بود و رفتار مسئولان سیاسی در برخی از شهرهای کشور نیز نشان داد که آستانه تحمل کارگزاران نظام بالاست و در شرایطی که اموال عمومی و نظم و آرامش جامعه از سوی معترضان هدف قرار نگیرد، کسی متعرض آنان نخواهد شد.
پس از اعلام موضع صریح رئیس جمهوری و دیگر مسئولان نظام در قبال تجمع ها و آگاهی بخشی به مردم توسط مسئولان کشوری و استانی و نیز اطلاع رسانی لازم از نیت های شوم دشمنان داخلی و خارجی، وضعیت به سمت فروکش شدن و آرامش رفت.
استان مرزی آذربایجان غربی با برخورداری از سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت به رنگین کمان اقوام و ادیان الهی شهرت دارد و در وقایع اخیر در سایه تدابیر شورای تامین و مشارکت های مردمی از مناطق آرام کشور به شمار می رفت.

منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 45