مدير کانون جامعه بسيج پزشکي مهاباد:

۷۰ نفر از اهالی روستاهای مهاباد خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

۷۰ نفر از اهالی روستاهای مهاباد خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

گروه خبر: مدیر کانون جامعه بسیج پزشکی مهاباد گفت: ۲ تیم پزشکی همزمان با هفته سلامت به مناطق روستایی کم‌برخوردار این شهرستان اعزام و ۷۰ بیمار را در این مناطق به صورت رایگان ویزیت کردند.
به گزارش آراز آذربایجان ،اسلام خیری افزود: این تیم شامل پزشک عمومی، متخصص کودکان، ماما و دارو یار بودند که برای ارایه خدمات پزشکی و درمان رایگان به روستای کم‌برخوردار »باگردان« این شهرستان اعزام شدند.
وی اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح »شهید رهنمون« در ایام مختلف سال با هدف کمک به حفظ سلامت همگانی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار این شهرستان خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.
مدیر کانون جامعه بسیج پزشکی مهاباد گفت: ارتقای سلامت و دسترسی عادلانه به امکانات پزشکی با بهره گیری از توان و ظرفیت گروه‌های جهادی از اهداف برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی است.
خیری با اشاره به اینکه دومین برنامه این کانون چهارشنبه در محله »کانی‌مام قنبران« مهاباد انجام می‌شود، ادامه داد: تا پایان سال و در قالب این اردوهای جهادی سه تا پنج هزار نفر در مناطق روستایی و حاشیه شهر مهاباد از خدمات پزشکی و دارو رایگان بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند می‌شوند.
وی اظهار کرد: یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفین جامعه است که امروز توسط حوزه سلامت شهرستان مهاباد در هر ۲ عرصه بهداشت و درمان در حال انجام است.
مدیر کانون جامعه بسیج پزشکی مهاباد گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاهای محروم و مناطق حاشیه شهر یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هر ساله در ایام و مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های درمانی اجرا می‌شود.
برنامه های هفته سلامت از ۹ اردیبهشت آغاز و با تاکید بر نقش پزشکی خانواده در بهبود سلامت آحاد جامعه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد، که شعار امسال این هفته »سلامت برای همه با پزشکی خانواده«، تعیین شده است.
روستای »باگردان« در ۳۰ کیلومتری غرب مهاباد و در بخش خلیفان این شهرستان قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = سی پنج