۲ حامی برای هر یتیم در آذربایجان غربی وجود دارد

۲ حامی برای هر یتیم در آذربایجان غربی وجود دارد

آرازآذربایجان – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: حدود ۲ حامی برای هر یتیم و فرزند محسنین در سطح استان وجود دارد که در صدد هستیم این رقم را امسال افزایش دهیم.
عزیز سهندی افزود: ۱۱ هزار و ۳۷۵ یتیم و فرزند محسنین در آذربایجان غربی تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: از این تعداد پنج هزار و ۶۸۴ فرزند یتیم و پنج هزار و ۶۹۱ فرزند محسنین هستند که مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌ غربی با اشاره به اهتمام این نهاد در یافتن حامی برای ایتام و محسنین بیان کرد: هم‌اکنون ۲۱ هزار و ۶۶۳ حامی نیکوکار در راستای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین با این نهاد تعامل مستمر دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته این حامیان خیّر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ۲۱۳ میلیارد ریال به ایتام نیازمند و فرزندان محسنین استان کمک کردند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۰درصد رشد داشته است.
سهندی گفت: متوسط بهره مندی ایتام و فرزندان محسنین از این کمک ها در ماه حدود ۸۲ هزار تومان است و در صدد هستیم این رقم افزایش یابد تا بتوانیم زمینه کاهش مشکلات این افراد را فراهم کنیم.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم اکنون سرانه هر یتیم ماهانه ۲۰۹ هزار تومان و سرانه فرزندان محسنین برای هر نفر ماهانه ۱۰۳هزار تومان است.
وی بیان کرد: سردشت با ۹۷۶ فرزند بیشترین و انزل با ۲۳۰ فرزند کمترین تعداد یتیم و محسنین را در آذربایجان‌غربی دارد.
وی افزود: علاوه بر کمک های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد آذربایجان‌غربی مشارکت می‌کنند.
وی بیان کرد: طرح اکرام ایتام از سال ۱۳۷۸ به منظور تامین هزینه های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای فرزندان محروم از نعمت پدر توسط کمیته امداد اجرا می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند و با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند.
وی اضافه کرد: مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) محل سکونت فرد مورد نظر با شناسه مخصوص واریز می‌کند.
سهندی گفت: علاوه بر طرح اکرام ایتام، طرح محسنین نیز از سال ۱۳۹۰ به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی در بین فرزندان بی سرپرست و زن سرپرست خانوار در کمیته امداد کشور و به تبع آن در استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: مردم خیر و نیکوکار استان می توانند با روش های مختلفی از جمله پرداخت اینترنتی از طریق آدرس www. Emdad.ir، کمک به کمیته امداد سایت بانک ملت، شماره شبا شماره حساب اکرام ایتام و محسنین به شماره ۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۴۵۱۲۸۶۷۹۰IR با درج شناسه حامی، نرم افزار موبایلی سکه و انتقال کارت به کارت به شماره ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۸۷۷۶۳ از طریق عابر بانک ملت با شناسه خود حامی به طرح اکرام ایتام و محسنین استان کمک کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: این نهاد حمایتی در راستای افزایش حمایت از ایتام و محسنین استان اقدام به افزایش تعهدات ماهیانه حامیان، اخذ کمک های مبتنی بر نیاز از جمله درمان، پوشاک، مسکن و بسته های تحصیلی و استفاده از روش های مجازی کرده است.
وی ادامه داد: تمامی تلاش ما در این نهاد حمایتی در استان زدودن رنگ فقر از زندگی افراد تحت پوشش است و تمامی توان خود را در راستای توانمند کردن خانواده های مددجویان به کار گرفته ایم.
طرح های «اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح­هایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می ­کند.
طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آنان از یکدیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند یا آن­ که پدرشان در قید حیات است اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.
فرد حامی باید ماهانه حداقل ۲۰ هزار تومان به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند.
بیش از یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را برعهده گرفته اند و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانده‌اند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


2 × = هشت