۸۰ درصد از فرشهای دستباف آذربایجان غربی قابلیت صادراتی دارند

۸۰ درصد از فرشهای دستباف آذربایجان غربی قابلیت صادراتی دارند

آرازآذربایجان – معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۸۰ درصد از فرشهای دستباف تولیدی در استان قابلیت صادراتی دارند.
محمد دهقان با بیان اینکه سالانه ۲۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید می شود اظهارداشت: از این میزان ۸۰ درصد فرشها قابلیت صادراتی داشته به خارج از استان و کشور صادر می شوند.
وی میزان ارز آوری استان از محل صادرات فرش دستباف را سالانه ۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: آمریکای شمالی، آلمان، ایتالیا، نروژ و دیگر کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و ترکیه را از مقصد اصلی فرشهای صادراتی استان است.
دهقان تعداد فعالان استان در بخش صنعت فرش را ۷۲ هزار بافنده عنوان و خاطرنشان کرد: ثبت ملی و جهانی فرش افشار تکاب و ریزماهی خوی نشان دهنده اهمیت و قدمت صنعت فرش در استان است.
وی در خصوص بخش اصناف استان نیز با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ پروانه صنفی صادر و دو هزار و ۵۰۰ پروانه نیز تمدید شده است گفت: هم اکنون از ۹۳ هزار واحد صنفی در استان تنها ۱۵ الی ۲۰ درصد بدون پروانه کسب فعالیت می کنند.
دهقان در خصوص آخرین وضعیت اشتغال پایدار روستایی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون به تعداد ۱۷۷ طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی تسهیلات به مبلغ ۳۰۷ هزار و ۴۳۷ میلیون ریال اقدام شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص مجتمع های صنفی استان عنوان کرد: در حال حاضر در استان تعداد ۲۲ واحد مجتمع صنفی با اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۲۴ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای ۷ هزارو ۵۵۵ نفر در حال فعالیت می باشند.
دهقان با بیان اینکه تعداد ۱۶ واحد مجتمع صنفی با اشتغالزایی مستقیم برای ۷ هزار و ۷۲۴ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم برای ۲۶ هزار و ۳۰۴ نفر در دست مطالعه داریم افزود: تعداد ۱۵ واحد مجتمع صنفی نیز در دست احداث هستند که با شروع به کار این مجتمع های صنفی زمینه اشتغال برای ۷ هزار و ۶۲۳ نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۲ ب.ظ

دیدگاه


7 − دو =