گزارش//

گامهای آخر دولت در بستن پرونده مهر در آذربایجان غربی

گامهای آخر دولت در بستن پرونده مهر در آذربایجان غربی

گروه خبر:اکنون ۷ سال از اولین وعده اجرای مسکن مهر در آذربایجان غربی گذشته و افرادی که ۶ سال پیش قرار بود در خانه خود ساکن شوند هنوز با شیرینی وعده های مسئولین سر بر بالین می‌گذارند ولی امروز گویی زمزمه تحقق مسکن مهر جدی تر از همیشه به گوش می‌رسد.
مسکن مهر یکی از طرح هایی است که با مطرح شدن در دولت نهم و دهم، با این که ساخت این حجم از خانه غیرممکن به نظر می‌رسید ولی باز هم سبب امید بخشی به افراد بدون خانه و کاشانه در کشور شد.
این طرح که نیازمند اراضی مسکونی بسیار تسهیلات بانکی بی شمار و زیرساختهای فراوان بود پس از گذشت سالها هنوز در آذربایجان_غربی به سامان نهایی نرسیده است.
پروژه مسکن مهر در بین پروژه های عمرانی به عنوان بزرگترین و برجسته ترین پروژه در ذهن مردم جای گرفته و سبب مشارکت بسیاری از بخشهای اقتصادی در آن شده است. اجرای مسکن مهر در برخی از مناطق آذربایجان غربی نیز به منظور تامین مسکن شهروندان از سال ۸۸ به مسئولان استانی ابلاغ و به مرحله اجرا رسید.
امروز در ماه های پایانی دولت یازدهم جلسه_ای با عنوان شورای تامین مسکن در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد و آخرین تغییر و تجولات این پروژه ها از نظر کارشناسان و مسئولین گذشت.
*دولت یازدهم به اتمام مسکن مهر متعهد است
معاون عمرانی استانداری با حضور در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به وعده های دولت یازدهم در خصوص اتمام پروژه مسکن مهر، باید برنامه های لازم و زمان بندی مناسب برای هرچه سریعتر به اتمام رساندن این پروژه ریخته شود.
تقی کهوریان با بیان اینکه در سال ۹۶ مسکن مهر به متقاضیان خود تحویل داده می‌شود گفت: زمان لازم برای خدمات مورد نیاز این مسکن ها از جمله انشعاب گاز، برق، آب و فاضلاب و حصارکشی تنها ۴۵ روز است و صرف زمان بیشتر توجیه اقتصادی یا قانونی ندارد. وی افزود: مرداد ماه به عنوان خط قرمز ارگان ها تعیین شده و باید تا اواخر مرداد امسال، تمام عملیات اجرایی و خدمات آن به پایان برسد.
کهوریان بیان کرد: بانک تجارت، بانک مسکن و اداره شهرسازی آذربایجان غربی با مشارکت و همکاری می توانند زودتر از موعود نیز پروژه را به نتیجه برسانند.مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز با حضور در جلسه تامین شورای مسکن اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۲۰۴ واحد به صورت خود مالکی در سطح استان وجود دارد که عملیات اجرایی تعداد ۲۲ هزار و ۷۸۰ واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز تا پایان شهریور ماه امسال تمام می‌شود.
*بسته شدن پرونده مسکن مهر در آذربایجان غربی
جلال تقی دخت تصریح کرد : شهرک گلمان ارومیه دارای دو هزار و ۶۸۸ واحد است که نازک کاری یک هزار و ۹۷۱ واحد آن به اتمام رسیده ۷۱۷ واحد آن به دلیل داشتن مشکلات حقوقی و اختلاف هیئت مدیره با اعضای شرکت تعاونی بلاتکلیف باقی مانده اند.وی با بیان این که با افزایش وام محوطه سازی شهرک گلمان به اتمام می رسد افزود: ۳۰۰ واحد از پروژه مسکن مهر شهرستان سردشت به دست متقاضیان رسیده و ۳۰۰ واحد آن در دست اجرا، ۲۲ واحد در ماکو ۶۰ واحد بدون متقاضی در نقده و ۷۲۵ واحد در مهاباد در انتظار دریافت تسهیلات و خدمات برای به اتمام رسیدن هستند که این تعداد نیز تا پایان مرداد به بهره برداری می رسد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ،اکنون با وجود این آمار و تعداد مسکن های مهر واگذار شده از سوی مسئولان استانی، زمزمه اتمام پروژه مطرح سال ۸۸ به گوش رسیده و به نظر می رسد که پایان این طرح سبب جلب بخشی از رضایت مردم می شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۸:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


دو − 1 =