۵۶ کُد داروی ناباروری در آذربایجان‌غربی ۹۰ درصد خدمت بیمه‌ای دریافت می‌کند

۵۶ کُد داروی ناباروری در آذربایجان‌غربی ۹۰ درصد خدمت بیمه‌ای دریافت می‌کند

آراز آذربایجان؛ مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: ۵۶ کد داروی ناباروری در استان با سهم ۹۰ درصدی سازمان، تحت پوشش بیمه است که می‌توان این اقدام را در راستای سیاست‌های جمعیتی، بسیار موثر دانست.
فریده جعفری افزود: علاوه بر آن، چهار خدمت درمان ناباروری در آذربایجان غربی تا سه دوره در طول یکسال تحت پوشش بیمه بوده که شامل IVF، میکرواینجکشن، IUI و FET است.
وی اضافه کرد: در این خدمات، ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی در بخش‌های عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
جعفری اظهار کرد: هزینه های این خدمات در سال گذشته، از ۵۵۰ هزار تا چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بخش دولتی و از ۹۷۶ هزار تا ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بخش عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه تحت پوشش بود.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته خدمات ناباروری در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و زوجین نابارور با نشان دار شدن در سامانه نسخه الکترونیکی، داروها، آزمایشات و خدمات اختصاصی ناباروری را با بیمه دریافت می‌کنند.
جعفری گفت: خدمات ناباروری در استان در ۲ مرکز آموزشی درمانی جامع زنان کوثر و مرکز جراحی محدود دکتر تیزرو ارائه شده و در صورت مراجعه بیمه شدگان به مرکز درمانی غیرطرف قرارداد خارج از استان، پرداخت هزینه این خدمات از طریق واحد خسارت متفرقه اداره کل صورت قرار می‌گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۵:۴۲ ب.ظ

دیدگاه


سه − = 0