آرازآذربايجان گزارش مي دهد

شهرداری ارومیه رکورد دار بدهی به سازمان تامین اجتماعی

شهرداری ارومیه رکورد دار بدهی به سازمان تامین اجتماعی

گروه خبر: مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: مجموع طلب این سازمان از کارفرمایان و دستگاه های دولتی و خصوصی ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که بیشترین آن به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد تومان مربوط به شهرداری ارومیه است. به گزارش آرازآذربایجان ، مقصود مقدمی کیا نشست خبری با اصحاب رسانه در محل خانه مطبوعات آذربایجان غربی با مهم خواندن قانون بخشودگی جرایم اظهار داشت: قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان، تا تاریخ ۱۰ تیر ماه سالجاری را شامل می شود.
این مسئول در ادامه افزود: کارفرمایان مکلف_اند لیست بیمه شدگان به همراه حق بیمه مشمول قانون تامین اجتماعی را در مدت مقرر تعیین شده به سازمان تامین اجتماعی تحویل دهند و از بخشودگی جرایم عدم پرداخت حق بیمه برخوردار گردند.
وی، وضعیت بد اقتصادی را یکی از دلایل عدم واریز حق بیمه توسط کارفرمایان عنوان کرده و تصریح کرد: قانون بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی به کمک آن دسته از کارفرمایانی آمده است که که در واریز حق بیمه کارکنان خود در تامین اجتماعی خوش حساب بودند ولی امروزه به دلیل مشکلات مالی دچار بحران اقتصادی شده اند و هم اکنون از بضاعت مالی برای پرداخت حق بیمه برخوردار نیستند.
وی بیان کرد: در قانون بخشودگی جرایم کارفرما می تواند هم به طور اقساطی و هم نقدی حق بیمه کارکنان خود را پرداخت کند.
این مسئول با اشاره به اینکه در حدود یک هزار و ۴۲۷ نفر از کارفرمایان کارگاه ها و واحدهای تولیدی استان برای استفاده از قاون بخشودگی جرایم اعلام آمادگی کردند، افزود: با عملیاتی شدن قانون بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی ، بخشودگی جرایم به مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد تومان می رسد.
وی با اشاره به اینکه این طرح شامل تمامی کارگاه‌های دولتی و غیر دولتی است بیان کرد: این طرح شامل هر صنف اعم از تولیدی، خدماتی و کشاورزی بوده و هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد و شرط لازم برای استفاده از آن این است که کارفرما در مدت ۱۸ ماه پیش از بحران مالی، حداقل باید چهار ماه لیست و حق بیمه خود را پرداخت کرده باشد.
مقدمی کیا بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی استان را شهرداری ارومیه خوانده و بیان کرد: شهرداری‌ها به ویژه شهرداری ارومیه فعالیت‌های عمرانی داشته اما پیمانکار نتوانسته است که حق بیمه مربوطه را بپردازد و بنابراین بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی را از ۲۲۰ میلیارد تومان کل طلب این سازمان شهرداری ارومیه با یک سوم این مبلغ با بیش از ۸۰ میلیارد تومان بدهی است.
وی در ارتباط با عملکرد شهرداری ارومیه در پرداخت بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی، گفت: چندین صورت جلسه مابین شهرداری ارومیه و سازمان تامین اجتماعی استان مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن شهرداری ارومیه ۲ زمین در بلوار امام علی و خیابان عمار ارومیه را در اختیار این سازمان قرار داد.
این مسئول با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به مشکلات مالی و مادی شهرداری آگاه است ، عنوان کرد: دو زمین پرداخت شده از سوی شهرداری ارومیه ۲۰ درصد کل بدهی های آن به سازمان تامین اجتماعی است.
وی اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی تاکنون برخی از ملاحظه کاری ها را برای شهرداری ارومیه لحاظ کرده است و این ملاحظه کاری ها در حالی توسط سازمان تامین اجتماعی انجام می_شود که حق بیمه کارگران و کارکنان شهرداری از فروردین ماه به روز پرداخت می_گردد.مقدمی کیا با اشاره به اینکه اگر شهرداری ها نتوانند به موقع بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند، طبق قانون برخورد می کند، گفت: اگر بدهی شهرداری به این سازمان تامین نشود به ناچار طبق ماده ۵۰ قانون اساسی وارد عمل می شویم که به موجبات این قانون توقیف کلیه حساب های بانکی شهرداری به نفع تامین اجتماعی انجام می پذیرد.
وی، در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی استان نیز به مراکز درمانی بدهکار بوده و در حدود یک سوم حق بیمه دریافتی از کار فرمایان به بخش درمان واریز می شود.
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی تعداد بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی را در استان ۳۷۰ هزار و ۳۷۷ نفر اعلام کرده و گفت: بیش از یک میلیون و ۱۵۶ هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان هستند که این رقم بیش از یک سوم جمعیت استان را دربر می‌گیرد.
این مسئول با بیان اینکه صندوق بیمه تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه کشور نیازمند حمایت است، عنوان کرد: هر فرد حق بیمه ماهانه ۱۸۰ هزار تومانی پرداخت می کند این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی ? برابر این مبلغ را در زمان بازنشستگی به طور ماهانه واریز می کند و این یعنی پرداخت حق بیمه ۱۰ نفر برای یک نفر بازنشست شده، لذا از دولت خواهشمندیم از این صندوق حمایت بیشتری به عمل بیاورند.
*بخش درمان مستقیم بیشترین هزینه را برای سازمان تامین اجتماعی به همراه دارد
معاونت درمان تامین اجتماعی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: اشاره به اینکه بیمارستان خوی در مرحله تجهیزات هایتک قرار داشته و در آینده آغاز به کار می‌کند و علاوه بر آن، ساخت درمانگاه تخصصی در این شهر نیز کار خود را آغاز کرده است، همچنین ساخت درمانگاه تخصصی در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه نیز دارای پیشرفت ۸۵ درصدی بوده و تا آذر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.صادق اسمعیل زاده در خصوص تعهدات درمانی این سازمان تصریح کرد: از تعهداتی که سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه شدگان دارد، ارائه خدمات درمانی به دو صورت خرید از مراکز درمانی، بهداشتی، خیریه، دانشگاهی و سایر مراکز و نیز به صورت ارائه درمان در واحدهای خود مانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها است
وی با اشاره به سایر برنامه‌های توسعه‌ای بیان کرد: هم‌اکنون درمانگاه تخصصی پیرانشهر از سوی شهرداری واگذار شده و در شرف تامین اعتبار است و در شهر تکاب و شاهین‌دژ نیز درمانگاه تخصصی ایجاد می‌شود و از سوی دیگر بیمارستان‌های ماکو و میاندوآب نیز توسط سازمان تامین اجتماعی ساخته شد.
معاون درمان اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کمتر از پنج درصد بیماران خاص مانند دیابت، سرطان، دیالیز و ام اس که هزینه بالایی دارند، زیر پوشش بیمه هستند گفت: این در حالی است که ۴۵ درصد هزینه‌ها به آن سمت روانه می‌شود.وی با بیان اینکه اعتبار امسال در بخش بیمه درمان غیرمستقیم ۳۰۰ میلیارد تومان است اظهار کرد: این میزان در بخش مستقیم نیز ۱۵۰ میلیارد تومان است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 7 =