فرماندار:

۵۴۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات آتی در ارومیه تدارک دیده شده است

۵۴۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات آتی در ارومیه تدارک دیده شده است

آرازآذربایجان،فرماندار ارومیه با اشاره به آمادگی شهرستان برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: برای این دوره ۵۴۹ شعبه در سطح شهرستان تدارک دیده شده است.
غلامحسین عماری افزود: از این تعداد، ۵۴۳ شعبه ویژه اخذ رای برای انتخاب سه نماینده شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی و سه نماینده آذربایجان ‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، یک شعبه ویژه اخذ رای برای هموطنان مسیحی ارمنی و پنج‌ شعبه نیز برای انتخابات نمایندگان مسیحی آشوری و کلدانی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: تعداد شعبات اخذ رای امسال نسبت به دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ارومیه ۱۰ درصد بیشتر شده که در راستای تسهیل حضور مردم بوده است.
فرماندار ارومیه ادامه داد: علاوه بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، این شهرستان حوزه اصلی برای انتخابات خبرگان رهبری از آذربایجان غربی خواهد بود و سایر شهرستان‌ها حوزه‌های فرعی هستند،
عماری با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس امسال در شهرستان ارومیه میزان مشارکت برای داوطلبی افزایش ۷۳ درصدی داشته است، اظهار کرد: در مرحله پیش ثبت نام ۵۷۷ نفر در شهرستان نام نویسی کرده بودند که ۲۸۸ نفر از آنان ثبت نام خود را نهایی کردند.
وی گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۲۰ نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.
فرماندار ارومیه افزود: روند بررسی صلاحیت ها در شورای نظارت در حال انجام بوده و طی روزهای آتی، نتیجه این بررسی ها به فرمانداری اعلام شده و سپس در اختیار خود کاندیداها قرار خواهد گرفت.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست برخی از فعالان رسانه ای استان برای افزایش مشارکت سیاسی بیان واقعیت ها، دسترسی به منابع رسمی و استفاده از ظرفیت های رسانه ای استان را مورد تاکید قرار دادند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 21