تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی آذربایجان غربی ممنوع شد

تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی آذربایجان غربی  ممنوع شد

گروه خبر: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هر گونه تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی کشور و به تبع آن مرزهای استان طبق آگهی روزنامه رسمی شماره ۲۲۱۷۴ مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۵ممنوع شد.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت جباری اظهار داشت: هر گونه تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی کشور و به تبع آن مرزهای استان طبق آگهی روزنامه رسمی شماره ۲۲۱۷۴ مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۵ممنوع شد.
وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی با ۳ کشور جمهوری خود مختار نخجوان، ترکیه و عراق مرز مشترک آبی و خاکی دارد، افزود: طول مرز آبی و خاکی استان با کشورهای همسایه مجموعاً ۸۲۳کیلومتر است که ۱۳۵ کیلومتر آن مرز آبی با جمهوری های خود مختار نخجوان، ۴۸۸ کیلومتر مرز خاکی با ترکیه و ۲۰۰ کیلومتر مرز خاکی با عراق است که طبق آگهی روزنامه رسمی در این نوار مرزی به عمق ۷ کیلومتر داخل مرزهای کشور، شکار و تیراندازی از تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری به مدت ۵ سال ممنوع شده است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: به استناد این آگهی رسمی شکار در تالاب‌های واقع در این نوار مرزی از جمله دریاچه سد، رودخانه ارس و تالاب شیبلو در شهرستان پلدشت، تالاب بورالان، یاریم قیه و آق گل در شهرستان ماکو و تالاب های پیراحمد و ناور در شهرستان چالدران نیز ممنوع است، که در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد کرد.
جباری خاطرنشان کرد: ممنوعیت شکار در نوار مرزهای زمینی کشور به عرض ۷ کیلومتر از سال ۱۳۹۴ با اولین آگهی رسمی در کشور به مدت ۵ سال به اجرا درآمد و در اردیبهشت امسال تمدید شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


7 + یک =