۳۹ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

۳۹ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

آراز آذربایجان ،رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: این شوراها در یک‌سال گذشته به ۴۸ درصد از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی رسیدگی کرده که ۳۹ درصد آنها با سازش همراه بوده است.
هادی صمدی روز شنبه در همایش شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، افزود: با این آمار شاهد رشد پنج درصدی در این بخش در استان هستیم.
وی ادامه داد: این سازش‌ها منجر به رهایی ۲۸ نفر از قصاص نفس و آزادی یک‌هزار و ۳۰۰ زندانی در آذربایجان غربی شده که ارقامی قابل توجه به شمار می رود.
رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این شوراها در سه ماهه اول امسال هم مطابق برنامه عملیاتی دستگاه قضایی استان پیش رفته و در این مدت افزایش ۲۲ درصدی ارجاع به شوراهای حل اختلاف را شاهد بودیم.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در این همایش اظهار کرد: وجود شورای حل اختلاف بار سنگینی را از دوش محاکم دادگستری برداشته است.
ناصر عتباتی ادامه داد: دستگاه قضایی استان برای توسعه سازش با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، روحانیون و متنفذین برنامه‌های متعددی از جمله وکلای مصلح، هر مسجد یک حقوقدان، صلح یاران و هسته های جهادی بخشایش و دیگر ظرفیت‌ها را دارد که امید است با کمک شوراهای حل اختلاف و این ظرفیت‌ها میزان سازش افزایش یابد.
در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
از اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده که برنامه های متعددی در این خصوص برگزار می شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۳:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


2 + شش =